• BIST 10629.51
  • Altın 4458.608
  • Dolar 40.4534
  • Euro 47.4963
  • İstanbul 33 °C
  • Diyarbakır 38 °C
  • Ankara 30 °C
  • İzmir 36 °C
  • Berlin 18 °C

Miroğlu'ndan Ahmet Altan'a yeni suçlamalar!

Miroğlu'ndan Ahmet Altan'a yeni suçlamalar!
Orhan Miroğlu, Ahmet Altan’ın bugün Taraf gazetesinde "Yazısı uzun olduğu için yayınlamadık" demesine yanıt olarak sert açıklamalar yaptı.

Taraf Gazetesi’nden olaylı bir şekilde ayrılan Orhan Miroğlu, konuyla ilgili olarak Ahmet Altan’ın bugün Taraf gazetesinde "Yazısı uzun olduğu için yayınlamadık" demesine yanıt olarak sert açıklamalar yaptı. stargazete.com’a konuşan Miroğlu, Ahmet Altan'a yönelik ağır suçlamalarda bulunurken "Sana acıyorum. PKK, hain olarak gösterdiği kişilere sıktığı kurşunlara artık senin için de bir kurşun ekleyecek, yani senin için de bir kurşun sıkacak!" dedi.

YAZI UZUN OLDUĞU İÇİN YAYINLAMADIK İDDİASINI RED ETTİ

"Ahmet Altan’ın bugün 5700 vuruş dediği yazıdan önce yazılan yazı 5800’e yakındır. Ahmet Bey neden ona itiraz etmemiş. Kürt aydınının trajedisi diye 2 tane yazı yazdım. Geriye gidin. Benim son 2 ayda yazdığım yazıların vuruş sayısına baksınlar. Niçin hiçbirisine itiraz yok da PKK’nın psikolojik harbini anlattığım ve 2. yazı eğer yayınlansaydı Taraf’ı da bu psikolojik harpten sorumlu tuttuğum yazılarıma bu ambargo konuldu."

TARAF'IN DEZANFORMASYONA BAŞVURMASI BENİ ŞAŞIRTTI

Miroğlu, Altan’ın ’Miroğlu bize gönderdiği yazıya "bir paragraf ekleyip" dağıtmış sitelere’ iddiası ve yazısının yayınlanmamasıyla ilgili olarak şunları söyledi;

’Bu doğru değil. Taraf’a gönderdiğim birinci yazıya herhangi bir paragraf ekleyip medyaya göndermiş değilim. Bunu yapmam için bir sebep de yok. Bu paragrafın mahiyeti neymiş. Bunu Taraf Gazetesi açıklayabilir. Bize gönderdiği yazı bu ama medyaya gönderdiği yazı da bu diye. Ben de göreyim yani. Nasıl bir paragraf eklemişim. Bu tamamen dezenformasyon. Taraf Gazetesi gibi bir gazetenin böyle bir dezenformasyona başvurması gerçekten beni çok şaşırttı. Ahmet Beyin bu dezenformasyondan haberi olabilir ya da olmayabilir.

İki ihtimal var. Birinci ihtimal bir dezenformasyon yapıldı ve Ahmet Altan’ın önüne konuldu bu dezenformasyon. Ve Ahmet Altan da bu yazıyı o dezenformasyona uygun yazdı. Bu bir ihtimal. İnşallah öyle değildir… İkinci ihtimal de benim medyaya gönderdiğim ikinci yazıdan Ahmet Altan’ın haberinin olmaması ve o ikinci yazıyı da paragraf olarak anlaması. Oysa o bir paragraf değil . O bir bütünlüklü yazı. Pazartesi günü ilk yazım yayınlansaydı o yazıyı çarşamba günü gazeteye gönderecektim ve Perşembe günü yayınlanacaktı. İki yazı arasında konu bütünlüğü var ve o konu, okuyanlar bilirler PKK’nın BDP ve medya üzerinden yaptığı dezenformasyonu anlatmaya çalıştım iki yazıda da. İki yazı arasında da anlam bütünlüğü var bu bakımdan…

Dolayısıyla benim şu ana yazı dosyamda yer alıp Taraf’a gönderdiğim ve medyaya gönderdiğim birinci yazı arasında hiçbir farklılık söz konusu değildir. Ben yani paragraf niye ekleyeyim. O paragraf neye hizmet ediyor. Kime bir mesaj vermek istiyor olabilirim ki… Benim zaten fikirlerim biliniyor. Benim tutup da bir paragraf ekleyip bakın aslında ben biraz da böyle düşünüyorum dememi gerektirecek hiçbir sebep yok. Orhan Miroğlu kadar PKK, BDP, şiddet ve hükümet meselesinde açık fikirlere sahip insan sayısı bu ülkede çok fazla değil. Ben görüşlerini gizleyen sonra lazım olduğu zaman kullanan bir insan değilim. Dün çizgim neyse, Taraf’ta yazmaya başladığım zamanki düşüncelerimle şu anki düşüncelerim arasında hiçbir fark yok.

’ODATV TARZI BİR YANILTMA’

Ahmet Altan eğer yanıltılıyorsa bu ODATV tarzı bir yanıltmadır ve Ahmet Altan’a tavsiyem şudur. Evinden çıkıp gazetesinin başına geçsin ve oradan yönetsin. Çünkü yarın öbür gün o gazete öyle bir hale gelir ki Ahmet Altan dahi kendi gazetesini tanıyamayabilir. Bu mümkündür . Bunun mümkün olduğu Türkiye basın tarihinde çok açık örneklerle görülebilen bir şeydir.. Sayın Altan’a tavsiyem hakikaten evinden çıkıp gazetesinin başına geçmesi ve gazeteyi uzaktan kumandayla değil kendi varlığını hissettirerek, gazetede olan biteni görerek gazetecilik yapmasıdır. Ben onu bu anlamda suçlamıyorum.

Herhangi bir dezenformasyon önüne konulmuşsa o da onu kullanabilir. Orada çalışan bazı kimselere güvendiği için ama yani bu güveni sarsacak insanlar da var o tarafta. Ahmet Altan’ı yanıltıyor olabilirler. Yani bu yüzden beni böyle sahtekarlıkla falan suçlamasını esefle karşılıyorum… Çünkü ben hiçbir zaman o gazetede böyle şey görmedim. Daha önce böyle bir üslupla itham edilmedim. Bana yakışmaz ona da iade ediyorum falan demeyeceğim. Biraz daha dikkatli davranıp gazetesinin başına geçerek , orada olup bitenlere hakim olup gazeteyi yönetmesi onun açısından da iyidir. Çünkü o gazete öyle bir hale gelir ki Ahmet Altan bile o gazeteyi tanıyamayabilir.’

ALTAN'IN ŞANTAJ İDDİALARI DOĞRU DEĞİL

Miroğlu, Altan’ın yazısında kendisinin söylediğini iddia ettiği "Yazımı kısaltmam, eğer yazımı basmazsanız yarın bütün internet sitelerine o yazıyı veririm." iddiası için de şunları söyledi;

’Öyle bir şey söylememe hiç gerek yok. Tamer Beyle aramızda geçen(çok değerli bir editör, çok değerli bir dost benim için) tamamen şudur.: Pazar günü öğleden sonra yazımı gönderip kontrol ediyorum, bilgisayarımı kapatmıyorum yani bir şey gelebilir diye. Tamer Beyden bir itiraz bir düzeltme olabilir diye… Bir süre bekledim. Tamer Bey bana aynen (mailimde duruyor) şunu söyledi: Teşekkür ederim Orhan Bey aldım. Saygılarımla. Tamer Beyin zaten standart cevabı budur. Eğer yazıda bir problem falan yoksa. Bu cevabı aldıktan sonra bilgisayarımı kapattım çıktım dışarıya… Çocuklarla dolaşırken Tamer Bey telefonla aradı. Orhan Bey dedi. Ben yazınızı aldım. Ve arkadaşlara okudum, ilettim ama maalesef Ahmet Altan’ın talimatı var diyor arkadaşlar. Orhan Miroğlu 4000 vuruşu geçen yazılar yazmayacak. Böyle yazıları kullanmayacağız. Bende o zaman şunu söyledim. Dedim ki zaman zaman böyle şeyler oluyordu ben kısaltıyordum o yazıları…

Ben genellikle 5 bin vuruşun üzerinde yazılar yazıyorum. Ahmet Beye benden şunu söyleyin: 1.5 – 2 aydır onu eleştirdiğim o yazıdan sonra yani o Başbakan ve Davutoğlu’yla ilgili yazısını eleştiren bir yazı yazmıştım. 2 ay falan oldu. O yazıdan sonra ben bu gazeteye ayda 12 yazı yazmama rağmen hiçbir yazım 1. sayfada yer almadı. Oysa bu gazetenin formatı biliyorsunuz günlük yazı yazan yazarlar 1. Sayfada genellikle yer alırlar. Çok enderdir. Mesela haftada 3 yazı yazarsınız bir yazınız girmeyebilir 1. Sayfaya. Ama mutlaka 1 yazı 2 yazı girer yani. Hele 12 yazı yazıyorsanız ve 2 ayda hiçbir yazınız girmiyorsa bu bir tavırdır. Ben mail kutumda duruyor şu anda. 15-20 gün bekledim belki düzeltirler dedim. Ama düzelme olmayınca Ahmet Altan’a bir mesaj çektim ve dedim ki: Okurlar bana mail atıyor. Hoş bir durum değil. Benim hiçbir yazımı birinci sayfada kullanmıyorsunuz. Hiç cevap alamadım. Bunu Tamer beye aktardım .Tamer Bey’e dedim ki: Ahmet beye şunu söyleyin: Bu çifte standarttır..

Ve ben o gazetede ilk defa kendimi bir öteki gibi hissetmeye başladım. Aynen bu sözlerim. Dolayısıyla böyle davrandığı için Ahmet Bey bu yazıyı kısaltmıyorum ister kullanın ister kullanmayın dedim. Sonra sabahleyin baktım ki yazı kullanılmamış. Ama bir arkadaşım aradı dedi ki internette yazı var. Ben internetten okudum dedi. O zaman ben Tamer Beyi aradım ona şunu söyledim: Gazetede kullanmadığınız yazıyı internete hangi hakla koyuyorsunuz dedim. Derhal bunu internetten kaldırın dedim. Çünkü bu ahlaki bir şey değil. Benim yazımı kullanmıyorsunuz. Baskıcı ve sansürcü olmadığınızı göstermek için tutuyorsunuz internete koyuyorsunuz. Yani bu doğru değil . Benden izin aldınız mı dedim. Hayır dedi. Tamam ben konuşacağım dedi. Konuşacak bir şey yok dedim. Kimle neyi konuşacaksın… Ben kendi gazetem üzerindeki hakkı kullanıyorum dedim. İnternetten kaldırdılar o yazıyı. Olay bu.

AHMET ALTAN KENDİNİ KANDIRMASIN

Bir de şunu söyledim dedim ki Ahmet Bey benimle uğraşıp durmasın. Yani niçin benimle uğraşıp duruyor dedim. Zaman zaman 5 bin vuruşu geçen yazılar yazdığımı da zaten biliyorlar. Benim şu an girsinler son 2 ayda yazdığım yazıların bir iki tanesi 5 bin vuruşludur, diğerleri 5600- 5700’dür. Ahmet Altan’ın bugün 5700 vuruş dediği yazıdan önce yazılan yazı 5800’e yakındır. Ahmet Bey neden ona itiraz etmemiş. Kürt aydınının trajedisi diye 2 tane yazı yazdım. Geriye gidin. Benim son 2 ayda yazdığım yazıların vuruş sayısına baksınlar. Niçin hiçbirisine itiraz yok da PKK’nın psikolojik harbini anlattığım ve 2. yazı eğer yayınlansaydı Taraf’ı da bu psikolojik harpten sorumlu tuttuğum yazılarıma bu ambargo konuldu. Bu tamamen içerikle ilgilidir. Ahmet Bey kendisini kandırmasın. Benim mantaliteme göre yazdığım yazılaradır tepki. Taraf’ın tepkisi bu. Çünkü yine söylüyorum dün bir televizyon kanalında yine söyledim . Benim yazılarımla Ahmet Altan’ın yazıları zehir ve panzehir gibi olmaya başladı. Benim yazım mı zehir onun yazısı mı zehir onu bilmiyorum.

Ama dedim bu zıtlık zaten uzun bir süre daha bir arada olamazdı yani. Yazdığı yazılara benim yazıların ona göre panzehir. Ya da Orhan Miroğlu’nun yazıları zehirdir diye düşünüyor. Benim yazılarım panzehirdir diye düşünüyor. Muhtemelen de böyle düşünüyor. Çünkü ben de öyle düşünüyorum onun için. Dolayısıyla bu vuruş sayısıyla ilgili değil. Orhan Miroğlu’nun 5 yıldır o gazetede en uzun yazıları yazan adam olduğunu gazetenin okurları da Ahmet Altan da çok iyi bilir.

"SANA ACIYORUM! PKK BİR KURŞUN DA SENİN İÇİN SIKACAK ARTIK"

Medya dünyasının en hararetli tartışmasıyla ilgili ensonhaber.com’a konuşan Orhan Miroğlu, Taraf gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Altan’a mesaj attığını ve mesajında, "Sana acıyorum. PKK, hain olarak gösterdiği kişilere sıktığı kurşunlara artık senin için de bir kurşun ekleyecek, yani senin için de bir kurşun sıkacak!" ifadelerini kullandığını kaydetti.

  • Yorumlar 23
  • Facebook Yorumları
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    • Deniz Tuna05 Eylül 2012 Çarşamba 21:35bu ne pervasizlik

      İnsan yazilanlari okuyunca, miroglunun düzeyini iyi görüyor. insan dezenformasyon yapip, baskalarini mutlu etmek icin her türlü karalamayi yapip, daha sonra bunu baskalarinin kendisi icin yaptigin söylemesi aciklanabilecek bir sey degil. çamura bulaşmayacaksın kardeşim, yoksa üstünü başını kirletirsin.

      Yanıtla (0) (0)
    • Özgür Devrim05 Eylül 2012 Çarşamba 21:46Alah islah etsin

      Eskiden bir tane ............ vardi.Bu adam plazlanmak icin önce HADEP icinde siyaset yapip,kendisini parlementoya kapkalamak istedi. Ama HADEP te siyaset yapmanin tehlikeli bir is oldugunu görünce, tez elden ordan uzaklasip gazetecilik yapti. Bu arada ciktigi kabugu begenmeyen tavuklar gibi kendi halkina ve onun deger yargilarina suursuzca saldirmayi bir aliskanlik haline getirdi.V e cok gecmeden bu saldirganliginin ödülünü alip parlementoya girdi.

      Yanıtla (0) (0)
    • M Ali Haydar05 Eylül 2012 Çarşamba 21:46hain kurshun

      PKKnin parali yorumculari zaten miroglunu düshman görüyorlar kim bilir belkide firsat bulurlarsa PKKnin o hain kurshunu gene mirogluna gönderirler PKK ahmet latandan cesaret alarak gönderirler bence

      Yanıtla (0) (0)
    • erziromi05 Eylül 2012 Çarşamba 23:10Son Cümle

      Özellikle Ahmet Altan'a yönlendirdiği son cümle çok saygısızca olmuş ayrıca PKK seni öldürmek istese zaten öldürürdü.Ahmet Altan senin yazından niye korksun ki bi de sen öyle biri misin ki insanlar senin yazınla birlikte bak PKK buymuş desin.Senin Yurtsever Kürtler arasında bir değerin yok Türk kamuoyunun zaten seni dinlediği yok

      Yanıtla (0) (0)
    • riyateze05 Eylül 2012 Çarşamba 23:17nereye kosuyorsun

      allah askina son bir aydir ruh halinin nasil yazilarina yansidiginin farkinda degilmisin.ne ugruna sond öemlerde seni yanliz birakmayanlarida karsina aldin artik eski dogalligi yazilarinda göremiyorum...

      Yanıtla (0) (0)
    • Azadi Dersim06 Eylül 2012 Perşembe 00:25A.Altan

      Kürtlerin, sayin A.Altana kursunu hic bir zaman olmaz

      Yanıtla (0) (0)
    • nuhat06 Eylül 2012 Perşembe 04:01miroğlu

      orhan miroğlu kısa bir süre önce "beni tarafta yazmaktan vazgeçirecek tek şey başka bir gazetenin yapacağı daha iyi bir maddi teklif" anlamında şu an tam olarak hatırlayamadığım bir cümle kurmuştu köşesinde... şu an koparmaya çalıştığı fırtınanın anlamı ne ola ki

      Yanıtla (0) (0)
    • Bernar Kutlu06 Eylül 2012 Perşembe 05:34Entelektuel tutarlik..

      Sayin Miroglu'nun iddialari inandiriciliktan yoksun. Daha uc ay once kadar, Miroglu'nun Taraf'tan ayrilmak, koseyazarligini cok satan bir gazetede surdurmek istedigine iliskin haberler okuduk, spekulatif duzeyde yorumlara tanik olduk. Miroglu, Taraf'a ve ozellikle Ahmet Altan'a catan, boyle yaptigi icin de Taraf'tan uzaklasmaya zorlanmis bir yazar izlenimi uyandirmak istiyor. Yani, kendi reklamini yapmis oluyor. Hepsi bu.

      Yanıtla (0) (0)
    • derya06 Eylül 2012 Perşembe 09:38Miroğlunun Elçiye

      Dün miroğlunun Şerafettin Elçi için yazdığı yazdıyı utançla ve içi acıyarak yayınlattıgını söylemişti Sayın Altan. Ne demişti sayın Elçi; PKK kimseye şiddet uygulamıyor, içindeki 100-200 hain ve ajanı öldürmüştür. Oysa sağır sultan bile biliyorki PKK kürdistanda mahalle baskısı başta olmak üzere fiziki şiddetten tutun bizzat Öcalanların açıklamasıdır iç infazlarda 15,000 kişi öldürülmüştür. Sormazlarmı 15000 iç infazı olan bir örgüte sö

      Yanıtla (0) (0)
    • imran adsay06 Eylül 2012 Perşembe 09:59m.ali haydar a

      miroğlu hakında yorum yapanları pkk dan para alan yorumcular diye söz etmişsin.bugünkü medyanın cok etkisinde kaldığın görülüyor.sizin gibi insanların kafaları ancak para denklemı cercevesinde calışabiliyor.çünkü kendinize ait bir düşünceniz olmadığından,herkesi kendiniz gibi bilebilirsiniz.bu durum sizin sorununuz.miroğlunu eleştirmemize gelince ne kadar haklı olduğumuz.taraftan ayrılırken bile gazeteyi hükümete şikayet ediyor.bak niçin yazımı yayınlamad

      Yanıtla (0) (0)
    • mehmet çelik06 Eylül 2012 Perşembe 10:06miroğlunu pkk mi vurmuştu

      al yorumcuyu vur miroğluna. bu tiplerin hayatı yalan ve pravoke etmekle geçer. Bay miroğlu senin bir yazın basılmayıca kuyruğuna basılmış kurbağa gibi çiyak çiyak ötüp ortalığı velvelye veriyorsun. peki bir gazetenin tamaamı basılmadığında şişinip övünüyordun bastılrmayanalrı efendilerini göklere çıkarıyordun.Ne yani Ape musanın yeğenisisn diye halk değer verdi.

      BU değeri kendi değerinmi zannediyorsun.

      Yanıtla (0) (0)
    • fERZ06 Eylül 2012 Perşembe 10:06hain kurşun

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • Serhat Köylü06 Eylül 2012 Perşembe 10:24Miroğlu Kendini Boşuna Yormasın

      Bence Miroğlu kendini boşuna yormasın. Herkes Taraf'ı da Ahmet Altan'ı da Miroğlu'nu da iyi tanıyor. Bence yeni! Miroğlu için en iyi yer akit gazetesidir.

      Yanıtla (0) (0)
    • Mehmet Salih06 Eylül 2012 Perşembe 10:44Orhan Miroğlu

      Bizler,özellikle ben Orhan Bey'in yazılarını okuyarak büyüdük.Ancak şu anda geldiği nokta bende hayal kırıklığı yarattı.O dik durşa ne oldu böyle?O yürekli insana ne oldu da AKP'ye milletvekili adayı olmak için bu kadar düşürdü kendisini. Karşı çıktığı idelojinin mensubu bir oluşuma nasıl böyle göz kırpar oldu? Yazık, çok yazık... AKP'nin MHP'den ne farkı kaldı ki oraya girmeye çalışıyor?

      Yanıtla (0) (0)
    • Cem Karakocan06 Eylül 2012 Perşembe 11:18Gidisi süpriz olmadi

      Ben sahsen Miroglunun Taraf,dan gitmasine cok sevindim, adamin uslubu cok kirici ve inciticidir, Mirogluna bir süru muhafazakar Gazete var kesin birisinde yazdirirlar, hele bu dönemde hükümetin ona cok ihtiyaci var Hayirli olsun.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ilhan06 Eylül 2012 Perşembe 13:13Miroglu

      Keske rahmetli Musa anter dayisi kadar duruş gösterebilseydi.. bakiniz mulakat verdigi gazete onun ne kadar haksiz oludugunu gostermeye yetmezmi yada soye bir bakalim Roboski ve Kurtler hakkinda onun mu daha cok yazisi var yok Ahmet Altan'in mi? Gitmeden once aciklama ve yazi yazacagini gasteciginide secmis oncede stargazetesi... bu bile yeter

      Yanıtla (0) (0)
    • dernaxun06 Eylül 2012 Perşembe 17:59ikinci metiner

      Taraf gazetesi şimdi daha okunur bir hale geldi çünkü adeta miroğlu ikinci ..... vakkası idi akpnin tarafta piskolojik savaşının ayağını yürütüyordu emre usluda var ona kimse bir şey demiyor bak dikkat edin ben bir kürdüm ve tarafın kalitesinin artığını düşünüyorum miroğlu kürt olmasına rağmen.

      Yanıtla (0) (0)
    • Piremerd Piremerd07 Eylül 2012 Cuma 02:09Güle Güle Miroğlu

      Arkadaşların görüşlerine katılıyorum. Taraf daha da okunur hale geldi. Şahsen 1-2 yazını okumuştum sonra da okumaya değmez diyerekten hepten kesmiştim. Kimbilir gazetede işgal ettiğin alanları yazıları okunur bir yazar doldurur.

      Yanıtla (0) (0)
    • Kadir bas07 Eylül 2012 Cuma 08:40Miroğlu

      Miroğlunun önümüzdeki seçimlerde AKP den aday olacağı konuşuluyor. Yakında kokusu çıkar.

      Yanıtla (0) (0)
    • Nizam Soylu07 Eylül 2012 Cuma 09:29Miroğlu

      Secim starti verilmistrir ve saflar daha cok belirginlesecektir muhtemelen. Miroglu da son hamleyi yapmis bulunuyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • batman ayebe07 Eylül 2012 Cuma 16:06gelin güve

      nedense bütün dunyada halkin akedemisyenlari önde yürüyor ve halkde onlarin verdigi kararlar dogrultusunde onlari takib ediyor fakat kürdistan'de

      öyle deyil kendini aydin ve akedemisyan sananlar cikarlari olmadiklari zaman kendilarini halkin en gerisina atiyorlar.

      Yanıtla (0) (0)
    • MIR07 Eylül 2012 Cuma 19:43Miroğlu

      Sevgili okurlar, miroglu yillar unce Öcalani övmekten siyasi yasakli oldugu icin siyaset yapamaz. Bana gure yakinda Miroglunun Bomba gibi Tarihi kitabi cikacagi icin (musa anterlen ilgili) taraf kaldiramazdi.

      Yanıtla (0) (0)
    • robin07 Eylül 2012 Cuma 20:25gundem

      gundemin takip eden habervaktim.com ve akit gazetesinin nicin ali bayramoglunu,altan kardesleri,cengiz candari, hasan cemali fasitlere hedef gosteripte, nicin miroglunu bu ayricaligi yapiyor oldugunu sorar. cunku onlarda cok iyi biliyorlar miroglunu... yazik kurt sorununda liberal aydinlarin bile fersah fersah altina dustun. Alllah kimseyi bu durumlara dusurmesin.

      Yanıtla (0) (0)
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0532 261 34 89