• BIST 9520.22
  • Altın 4279.18
  • Dolar 39.344
  • Euro 45.6527
  • İstanbul 23 °C
  • Diyarbakır 33 °C
  • Ankara 27 °C
  • İzmir 32 °C
  • Berlin 21 °C

Burkay: Öcalan'ın 'silahları bırakın' çağrısı dışında söyledikleri çerezdir

Burkay: Öcalan'ın 'silahları bırakın' çağrısı dışında söyledikleri çerezdir
Kemal Burkay, 1993'te protokol imzaladığı Abdullah Öcalan'a karşı siyaseten yenilgi hissetmediğini söyledi.

A Haber'de Selin Ongun'un sunduğu Bi Sormak Lazım, HAK-PAR Genel Başkanı Kemal Burkay'ı konuk etti. 1993'te protokol imzaladığı Abdullah Öcalan'a karşı siyaseten yenilgi hissetmediğini söyleyen Burkay, PKK'nin yurt içinde silah bırakması gerektiğini ifade ederek, "PKK, Türkiye içinde silah bırakmalı. Bu olmuyorsa geri çekilme işinde yasal zemin verilmeli" dedi. Burkay'ın açıklamaları şöyleydi:

Öcalan'ın silahların bırakılması dışında söyledikleri çerezdir

Benim için mektupta söylenenler pek sürpriz olmadı. Farklı bir şey beklemiyordum doğrusu. Mektubun özü, önce silahları susturmak sonra PKK'nin silah bırakmasına yönelik. Öcalan'ın böyle bir mesaj vermesi bekleniyordu zaten. Onun dışında mektupta söylenenler, işin biraz çerez tarafıdır bence. Özü artık silahlı eylemlerin vaktinin geçtiği, bunun sonuç vermeyeceği, bundan sonra mücadelenin siyasal ve barışçı yöntemlerle yapılması gerektiği. PKK'nin silahlarının susturmasına yönelik özü budur ve bence önemlidir bu. Bunu ben öteden beri olumlu buluyorum. Ama onun dışında Öcalan'ın bir takım felsefi edebi bir takım değerlendirmeleri var. Onlar ayrı şeyler. Onlar ayrıca değerlendirilebilir. Şahsen onları bu aşamada değerlendirmeyi doğru da bulmuyorum. Şundan dolayı, onların bir kısmına katılmam, ama en azından silahların susturmaya yönelik, mektubun özü budur, bunu destekliyorum ve bunu önemli buluyorum.

Hepimiz müslümanız argümanı tek başına bir şey ifade etmez

Öteden beri Kürtlerle ilgili bu İslam kardeşliği argümanı kullanılmıştır. Geçmişten beri kullanılmıştır bu ırak'ta da kullanılmış Suriye'de de, İran'da da, Türkiye'de de kullanıldı. Hepimiz Müslüman'ız kardeşiz falan... Tabi ki bu argüman tek başına bir şey ifade etmez. Niçin, tamam Müslümanız ama haklarımızı da isteriz. Kürtler farklı bir halk ve Kürtlerin hakları var Bunları din kardeşliği perdesi altında gereksiz gibi göstermektense mademki kardeşiz doğrudur, Kürtlerin büyük çoğunluğu Müslüman'dır, hepsi değil tabi. Müslüman kardeşlerin haklarını tanımak gerekir bence. Diyanet İşleri Başkanı'nın da söylediği gibi; Kardeşlik edebiyatı yapacağımıza kardeşlik hukukuna önem verelim. Kardeşlik hukuku eşitliği gerektirir. İsmail Beşikçi'nin "İslam kardeşliği Kürtleri kandırma sloganıdır" eleştirisinde haklı bir yan var.

BDP ve PKK'nin çekilme için yasal güvence istemesi haklı

Sürecin bundan sonraki aşaması PKK'nin silahlı güçlerini sınır dışına çekmesi olarak niteleniyor. Öyle düşünülüyor. Bunu çekerken belli güvencelerin olması gerekiyor. Geçmişte, 1999'da da PKK silahlı güçlerini sınır dışına çekti. Bu çekiş sırasında bu devletle anlaşılarak yapılan bir şeydi. Öcalan ile yapılan anlaşma ve devletin de onayıyla PKK silahlı güçlerini sınır ötesine çekti. Ama bu çekiliş sırasında birçok yerde saldırıya uğradılar, yani kurban verdiler. Bence, eğer silahlar susacaksa ve sınır dışına çekilecekte bunun bir güvencesi olmalı. Yasal bir zemini olmalı. Başka türlüsü provakatif şeylere açıktır. Yarın birileri işgüzarlık yaparsa, o zaman süreç riske girebilir.

Silahlı güçlerin sınır ötesine çekilmesini yanlış

Ben silahlı güçlerin sınır dışına çekilmesini yanlış buluyorum. Silahlar bırakılacaksa neden burada bırakılmıyor, niye sınır ötesine çekiliyor? 1999'da bakın bu denendi, PKK silahlarını öteki tarafa götürdü. Ama sonra 5 sene hiç silahlar patlamadığı halde birden bire 2004'te PKK yeniden savaş pozisyonuna girdi.

Silahlar yurtiçinde bırakılmalı

Eğer mesele PKK'ye silah bıraktırmaksa ki hükümet öyle söylüyor, bu projeyi öyle nitelendiriyor, O zaman silahları kullanan taraf PKK'dir, lideri Öcalan'dır. Öcalan ile görüşülüyor, dolaylı olarak da PKK ile de, hatta dolaylı olarak sayılmaz artık, heyetler gidip geliyor Kandil'e ve Avrupa'ya... Madem görüşülüyor onlar ikna edilmeli buna, yurt içinde silahları bırakmak mümkün değil mi niye sınır ötesine? Sınır ötesi neresi? Suriye mi, İran mı, Kuzey Irak denilen Güney Kürdistan mı? Buralar sahipsiz topraklar değil ki. Bir ülke kendi çatıştığı silahlı unsurlara ülkeyi terk edin gidin, niye böyle deniliyor.

Silahları alın sınırötesine gidin demek baştan beri yanlıştır

Varsayalım ki PKK silahlı güçlerini öte tarafa çekti. Zaten Kandil'de epey silahlı gücü var, şimdi bunlar da eklenecek, Suriye'de de PYD olayı var. o zaman PKK'ye nasıl silah bıraktıracaksınız? PKK niye silah bıraksın, bırakmazsa ne olacak. Bana göre silahları alın sınır ötesine gidin baştan beri yanlıştır. Yanlış bir planlamadır. Eğer ki amaç gerçekten silahların susması, Kalıcı olarak susması, PKK'nin silah bırakması ise, ben bunu istiyorum geçmişten beri de söylüyorum, Silahlar Türkiye'de bırakılmalı. Bunun yasal zemini hazırlanmalı, bunun için de statükocu güçlere bakmadan, bu savaşın bitmesini istemeyen, şoven, militarist kesimlere bakmadan ki bence Türkiye'de durum düne göre daha uygun, hükümet cesur olmalı.

Sonuç PKK için bir fiyaskodur

Öcalan ve devlet arasıdaki diyaloga baktığında, siyaseten yenilgi hissediyor mu?

Ben kendi açımdan, Kürt halkı açısından bir yenilgi görmüyorum. PKK açısından durum farklıdır. PKK silahlı mücadele ile çok büyük hedefler koymuştu önüne. Yani ortaya çıktığı anda silahlı mücadele, bağımsız Kürdistan, hatta dört parça Kürdistan Hatta sosyalist Kürdistan falan dedi. Peki, ne oldu? Mesele orada. PKK nereden nereye geldi, Politikaları 180 derece değişti. Şimdi ne oldu? PKK bakımından hangi sonuçlara ulaşıldı. Bu bence bir siyasi parti açısından müthiş bir fiyaskodur. Ama şu var, PKK'nin bugün yaptığı yanlış değil, dün yaptığı yanlıştı. Yani koşullar elverişli olmadan silaha sarılmak, Suriye'ye İran'a dayanarak, başkalarına dayanarak Kürdistan'ı kurtaracağını hayal etmek bu yanlıştı. Bunun olmayacağını ben o zaman söyledim. Suriye'ye dayanarak zafere ulaşamazsınız dedi. Nitekim Öcalan PKK'yi sınır dışı etti. Başkasının atına binen her zaman yaya kalır. Başından beri yanlış bir stratejiydi. Ama neydi Kürt halkının özgürlük mücadelesi. Elbette haklı bir mücadeleydi. Ben de o mücadelenin içindeydim, başka insanlar da vardı. Silahlı mücadeleyi böylesine fetiş haline getirmek ve hatta yanlış kullanmak, daha başka yönler de var geçmişte bunları çok konuştuk. PKK'nin bu yöntemleri başarısız oldu. Bugün gelinen nokta bunu açıkça gösteriyor.

PKK'nin bugün yaptığı değil, dün yaptığı yanlış

Bugün PKK silahlı bırakıyor iyi ediyor bence. Şu anda yaptığı doğrudur. Zaten 30 senedir yaşanan bu savaş Kürt halkına çok büyük bedellere mal oldu. Türkiye'de de bu savaştan yararlanmak isteyen güçler vardı. Türkiye'ye de pahalıya mal oldu. Her iki tarafta da savaştan bir şeyler bekleyenler kaybettiler. Bu nedenle halk büyük bedeller ödedi. Kürt'üyle Türk'üyle Şimdi silahların susması bu bakımdan doğrudur. Bunu destekliyorum ben. Şu anda PKK yanlış yapmıyor.

Özal'ın ölümünün öteden beri barış girişimiyle ilgili olduğunu düşünüyorum

1993'te Özal döneminde bir fırsat vardı, silahlar tümden susabilirdi, Kürt sorununun çözümü yönünde ciddi adımlar atılabilirdi. Maalesef bu engellendi. Hatta Özal da yaşamını kuşkulu bir biçimde kaybetti. Ben öteden beri bu girişimle bir ilgisi olduğunu düşüyorum bunun.

Öcalan, federasyon desin, isterim

93 protokolünde Öcalan'la ortak talebimizdi federal çözüm. Ama Öcalan yakalandıktan sonra tüm taleplerinden vazgeçti. Şimdi, ben isterim tabi, eşitliğin biçimi de federatiftir, federasyondur. Otonomi bile ikinci derecede bir statüdür. Türkiye'de her iki halk yan yana barış içinde birlikte yaşayacaksa bunun biçiminin federal çözüm olduğunu söylüyorum. Buna bir günde varılamayacağını biliyorum.

İmralı'ya gidip öcalan'a taleplerinden neden vazgeçiyorsun arkadaş mı diyeyim!

İmralı'ya gidip Öcalan'a ne diyeyim? Öcalan 1993'teki Öcalan değil. Öcalan'a gidip taleplerinden neden vazgeçiyorsun arkadaş mı diyeyim? Öcalan ne yaptığını biliyor. Niye 180 derece politikasını değiştirdiğini biliyor. Partisi arkasından tıpış tıpış gitti. Bu insanlara ben ne diyeyim!

Akil insanlar çok gerekli değil

Ben akil insanlar meselesini şu aşamada çok acil çok gerekli bir şey olarak görmüyorum. Süreç içerisinde olabilir tabi. Ama şu var, akil adamlar ne yapacak? Eğer Kürt sorununu çözümüyse bu siyasi örgütlerle olur, hükümetle olur. Kürt sorunun çözümü farklı bir olay, silahları bırakmak farklı bir olay. Birbiriyle ilişkisi var tabi. Akil adamlar silahlı güçlerin sınır ötesine çekilmesinde bir gözlemci heyeti gibi rol oynayacaklarsa, bu yeter mi yetmez mi ben bu konuda çok net değilim. Çok gerekli bulmuyorum.

  • Yorumlar 39
  • Facebook Yorumları
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    • riya teze31 Mart 2013 Pazar 00:02kulak verin

      sayin burkayi bir kürd olarak takip ediyorum,gercekten hep ayaklari yere basan kürd halki icin enmakül cözüm yollari üretmistir akliselim aciklamalarla olmasi gerekende israrini sürdürmüstür.önümüzdeki sürec akli selimlere külakvermekten gececektir...

      Yanıtla (0) (0)
    • Y.avci31 Mart 2013 Pazar 00:26EVET, Haklisiniz.

      Sayin Burkay haklisiniz. Dun ve bu gun ongordukleriniz gerceklesti ve gerceklestiyor. Iyiki siz ve sizler gibi degerli kurt politikacilari var ki, sas yollarda yuruyenlere kem vuruyor ve vizyonunuzla kurt halkina aydinlik ve ozgurluk yolunu yorulmadan gosteriyorsunuz.

      Yanıtla (0) (0)
    • YUSUF31 Mart 2013 Pazar 00:41SİZ KİMSİNİZ

      Öcalanın söyledikleri çerezde,sizi siyaseten hiç kimse muhatap almıyor.Sizin Türkiyeye getirilmenizin amacı beliydi,mevcut kürt siyasal muhalefetini bölmekti,bunun için bütün TV kanallarında Çıkardılar ama kürtler sizin söylemlerinizi dikkate almadılar.

      Yanıtla (0) (0)
    • merdin31 Mart 2013 Pazar 01:05akilli

      kendini cok akili sayiyorsunda, adam demezmi pratik nerede. bu kadar senedir sozde mucacadele ediyorsunda sonuc yuzde sonsuz defa sifirin altinda sifir.

      Yanıtla (0) (0)
    • narin ş.31 Mart 2013 Pazar 02:26Umutsunuz

      Sayın Burkay iyi ki sizler gibi gerçekçi ve ileri taleplere sahip Kürt siyasetçiler var. Öcalan'ın Misakki Milli ve Kemalist politikası felakettir çünkü.

      Yanıtla (0) (0)
    • Qoser31 Mart 2013 Pazar 05:11Boşuna yorma kendini

      Kendini hiç boşuna yorma... Bu halk seni çok iyi tanıyor ve senden çok daha iyi gündemi algılayıp sorgulabiliyor. Şimdi ye kadar neredeydin? Halkın burada kırımdan, işkenceden geçerken sen Avrupa da masa üstü siyaset yapıp keyf çatıyordun. Ülkeye nasıl geldiğini ve ne amaçla getirildiğini herkes biliyor... Ne yazıki ne senin hesabın ne de seni getirenlerin hesabı tuttu.

      Yanıtla (0) (0)
    • sason sercan31 Mart 2013 Pazar 05:55sen gerilanin mucadelesi sonucu turkiyeye dondun

      kurd ozgurluk hareketi amacladigi hedeflerin en buyugu olan uluslasma devrimini yapti, turkiye ye kurd halkinin varligini Kabul ettirdi, kadinin deger bulmasini sagladi ve her seyden onemlisi rojava da ki devrim, dogu Kurdistan da yeniden direnen bir halk gercegi ve kuzey Kurdistan da yarinlarin ozerk yada bagimsizliga gidecek nesilerin yetistirilmesi... bunlarin her biri ayri bir devrimdir, bagimsiz ve birlesik kurdistani kurma ortak hayal ve hedeftir ki bu gun kurdlugu ile gurur duyan basi dik nesil ve belki de onlardan sonra gelecekler bagimsiz ve birlesik Kurdistan hedefine de ulasirlar...

      Yanıtla (0) (0)
    • Selma Budak31 Mart 2013 Pazar 09:26Yığidi öldür heakkını yeme.. Burkay Doğru söylüyor.

      PKK 21 Mart'ta halkı Öcalan mektubu hakında ne kadar bilgilendirdi?! Silahların susmasını net söylüyorsunuz da Kürdlerin "statüsü" ne ne olacak, bu konuda neden net bir mesaj verilmedi.. Evet Kemal Burkayın 35 yıl öncesinin gerisine bile düşülmüştür.. bunu kabul etmek te medeni bir özeleştiridir.. aksi halde neden somut bir stratji ve vizyonunuz yok.. Tüm dünya kurtulacak ondan sonra Kürdlerde hakkını alacakmış.. Erdoğan net söylüyor.. "Terör sorunu var" "Kürd sorunu yoktur" diyor.. şimdi Burkay yer gök gibi haklı deîl mi

      Yanıtla (0) (0)
    • ardıl yusuf31 Mart 2013 Pazar 09:35yazık

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • xebat cekdar31 Mart 2013 Pazar 11:39halen devammi

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • Bir Dost31 Mart 2013 Pazar 12:24Bu kadarina gercekten pes demek lazim

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • murat ZINAR31 Mart 2013 Pazar 14:30Burkayin akli

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • Kemal Burkay31 Mart 2013 Pazar 15:28Burkay

      Burkay Kürtlere bir iyilik yapmak istiyorsa lütfen sussun ya da İsveçine geri dönsün.

      Yanıtla (0) (0)
    • ayhan yılmaz31 Mart 2013 Pazar 15:45KANSERLİ HÜCRE

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • M. Ali Elbistanli31 Mart 2013 Pazar 15:58Tüm söylenenlere bakip karar vermek lazim

      Burkay´i elestirenlerin yaptiklari cok önemli bir hatta var. Söylenenlerin tümüne bakamadan, Burkay´in kisisel tarihini bile merak etmeden, bu güne kadar söylediklerini ve yaptiklarini incelemeden bir kaniya variyorlar. Oysa tüm söylenenlere, yapilanlara bakip karar vermek gerekir.

      Yanıtla (0) (0)
    • ÖZGÜRLÜKÇÜ31 Mart 2013 Pazar 16:23Proje

      Sayın Kemal Burkay'ın Akp projesi olarak görenler Newroz'da Fetullah Gülen'e yapıla övgülere, Misakı Miilinin değişemeyeceğinden bahseden beyanatlara, Otelde Türk bayrağı yok diye yaygara koparanlara, Newrrozda Türk Bayrağı bulunmadığı için pişmanlık belirten Bdp milletvekillerine niye bu tepkiyi göstermiyorlar. Kimin Akp projesi doğrultusunda hareket ettiği gün gibi ortada. Herşeye rağmen barış umutlarının yeşermesi olumludur.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Kaya31 Mart 2013 Pazar 16:29Kemal Burkay gibi siyasilerimizin olmasi sevindiricidir

      Kürd halkina 35 senedir bir tiyatro oynattilar. Malesef Kürd halkini da bu oyunun esah oldugunu öyle ögrettilerki, bir türlü gercegi göremiyoruz. Dogrudur gerilla savasiyor, bedel ödüyor, ama PKK nin sivil kanadi BDP milletvekilli Canan BDP Hakkari Milletvekili Esat Canan'ın otelde Türk heyeti olmasına rağmen Türk bayrağının bulunmadığını fark
      ederek, otel yöneticilerine kızarak Türk bayrağı taktırdığını
      bildirdi. Sömürgecinin bayrağına karşı iki Kürdün psikiyatri bilimine konu olabilecek düzeydeki sevgisi ideolojik tutarsızlık.

      Yanıtla (0) (0)
    • Mrdn Mustafa31 Mart 2013 Pazar 17:38Yok ya !

      Burkay'ın Kürtlere ne faydası oldu bugüne kadar Allah aşkına ?

      Pkk bu uğurda çok bedel ödedi. Burkay ise Avrupa'ya kaçtı ve devletin kendisine biçtiği.rolü beklemeye koyuldu.

      Eminim bugün sayın Öcalan'ın bulunduğu hücrede burkay gibileri bir an bile dayanamazdı.

      Yanıtla (0) (0)
    • imran adsay31 Mart 2013 Pazar 20:20burkay

      şimdi bu zat diyorki. pkk tezlerinde haksız cıktı, kendisinin söyledikleride doğru cıkmış o halde. peki adama sormazlarmı, sermayen ne? ne üretin ne katın kürdün aşına gelmişsin devletin iknasıyla kürt hareketini provake etmek amacıyla 31 yıl sonra pkk nın yaratığı deyerlerle oynamak adına gelmişsin. ve hala provaksiyona devam ediyorsun. efendim pkk silahlarını türkyede bıraksın ( tabi devlet onları oracıkta öldürsün diye) 2 akil adamlar gerekmiyormuş (çünkü pkk taraf olmasın peki kim olsun )

      Yanıtla (0) (0)
    • Medya terazi31 Mart 2013 Pazar 21:49İstemekle yol yurunmez

      Oturularak da bi şeye ulaşılamaz olduğunu Kurd Milledi çok iyi biliyor.Haq par başkanı Burkayi federasyon istemini nasıl hayada geçireceğini Kurd lere neden anlatarak açıklamıyor.? Kurdlerde ona göre destek sunsunki partisi de tabaledan ibared kalmak dan kurtulsun

      Yanıtla (0) (0)
    • I.Ozan01 Nisan 2013 Pazartesi 00:39Gun birlik gunu.

      K.Burkay, yillarca once, Ocalan "annem turk, hizmete hazirim" dediginde, hatirlayabildigim kadariyla, tum yurtsever kurtleri birey ve gruplari ortak bir birlik kurup, kurt halkina oynan oyunu bosa cikartma geregini israrla, kararlica savunda durdu ve bunun bir sonucu olarak HAK-PAR dogdu. Kurt halkini kandirma ve yok pahasina bu meseleyi hal etme cabalari devletce devam ediyor. sayin Burkay dun´de hakliydi ve bugunde hakli. Tum kurt yurtseverlerin Burkayín cevresinde kenetlenmesi kurt halkinin selameti acisindan en makul ve kurdi tavir olacagi cok acik bir gercek gibi geliyor bana.

      Yanıtla (0) (0)
    • azad amed01 Nisan 2013 Pazartesi 00:40yine mi Burkay

      ben simdi ne diyeyim sana Burkay. haydi diyelim ki senin dediklerini Sayin Ocalan dinlemedi ve savasti. bugun senin dediklerini soylemeye basladi diyorsun. madem senin dedigin noktaya geldi neden sende PKK ye katilmiyorsun.

      Yanıtla (0) (0)
    • Kendal Bingöl01 Nisan 2013 Pazartesi 01:16Biraz saygi...!

      PKK´lilar ne zaman farkli görüs ve fikirleri olan Kürtlere karsi saygili olacaklar acaba? Ben cidden cok merak ediyorum...

      Yanıtla (0) (0)
    • kenan01 Nisan 2013 Pazartesi 01:36off offf

      burkay bey sizden ricamız kendi köşenize çekilip barışın önüne engel olmamanız.

      Yanıtla (0) (0)
    • amed01 Nisan 2013 Pazartesi 08:12a

      sayın burkay bu akil adamlar listesinde senin de olman lazım. eminim ki kürtler için en iyisini sen öcalandan daha iyi bilirsin. çünkü 30 yıl önceki söylediklerin ile 30 yıl sonrası söyledikleri aynı.

      Yanıtla (0) (0)
    • hakkari01 Nisan 2013 Pazartesi 09:20Yahu allahını seversen biraz sus

      80 yaşına gelmişsin şu vicdanını bir türlü devreye sokamamışsın. 2 bin kişilik bir kitle bulup onlara konuşamamışsın, 2 milyon dan fazla insan onun bir mesajı bir resmi karşısında hop oturup hop kalkıyordu, anladık yeminli düşmanlık edeceksin iyide biraz vicdanını dinle milyonlarca insanın iradesine saygı duy.

      Yanıtla (0) (0)
    • mamoste01 Nisan 2013 Pazartesi 09:39ilke haber yöneltiyor

      ilke haber neden öcalan ın mektubunun altına yorumları almadı.. çünkü ilke haber taraflı ve sansürcü aynı zamanda kürdistani gösterip türki hizmet yapıyor...

      Yanıtla (0) (0)
    • kamer01 Nisan 2013 Pazartesi 12:06pkk ne yaptı?

      Eğer PKK mücadele etmemiş olsaydı, Kemal Burkay halen İsveç de yaşıyor olacaktı.

      Yanıtla (0) (0)
    • argeş01 Nisan 2013 Pazartesi 13:41tebrik ediyorum

      gerçektende çok yerinde tespitler kürdistanı satmayız sattırmayız

      Yanıtla (0) (0)
    • Riya Azadi01 Nisan 2013 Pazartesi 18:04Önyargilardan kurtulmak gerekir.

      Degerli Yorumcu Arkadaslar,



      Insan birini yargilayacaksa, bir kendine bakar, birde yargilayacagi insana ve elini vijdanina koyarak ve bilerek yorum yapar. Kemal Burkay burada yorum yapan insanlara göre, bin kat kürt halkinin uyanisina ve kendi tarihiyle yüzlesme olanagi sunmus, onlarca kitap yazarak, bizlerin aydinlanmasini saglamis, degerli bir kürt siyasetcisi ve aydin'idir. Böylesi önemli insanlarimizin kürt toplumu icinde sayisi cok az denecek kadar az'dir. Burkay'in söylediklerinin dogrulugunu zaman bize kanitlamistir.B izim Burkay'i bastaci etmemiz gerekir.

      Yanıtla (0) (0)
    • Hasan Ay01 Nisan 2013 Pazartesi 18:34EL Kaideci mentalite kolay yok olmuyor.

      Kemal Burkay bey, gecmiste ne demis ve yazmissa, ayne seyleri soyluyor. Dogru olan dogrudur. Kurt aydinlari, dunya kamuoyu ve vicdan akil sahibi herkes, Burkay beyin kimligini, kisiligine ve dunya gorusunu, bugune kadar verdigin mucadelesini ve pratigini cok iyi bilir. Dost da bilir, dusman da bilir. Ondandir ki, Milli guvenlik kurulu toplantilarinda ozellikle K. Burkay beyin adininin ve demokratik mesru mucadelesinin insanlara ulasmamasi icin gazetecilere talimatlar cikarildi. Ama el kaideci mantiklilardan bunu gormelerini ve anlamalarini beklememek gerek. bu mantik bilgi ve reflekse kapali

      Yanıtla (0) (0)
    • iso01 Nisan 2013 Pazartesi 18:59akul adam kemal bey olmali

      bence bu serok Burkay bir cevher. neden derseniz adamin devletle herhangi bir catismasi hasa ters düsmesi olmadan devletten istedigi pkk`dan daha fazla. bu nedenle akil insanlar listesine alinirsa ister istemez caba harcar bu cabanin sonucu bakasin belki sosyalist kürdistan dahi kurmus oluruz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Lezgin01 Nisan 2013 Pazartesi 20:26Dogruya dogru

      Dün oldugu gibi,bugün de sayin Burkayin görüsleri net ve sadedir.Eger kötü niyetli degilseniz bu 30 yillin muhasebesini yapip dogru ve yanlislari ayirt edebilirsiniz.
      Bugünden sonra bile Burkayin görüslrini ciddiye alinirsa kerkesin hayrinadir.
      Kürd mücadelesi artik kendini yenilemeli.
      Kürd halki kuru sloganciliktan uzak,olaylari kendi mantigi ile yorumlamali

      Yanıtla (0) (0)
    • raste rast01 Nisan 2013 Pazartesi 22:15Gerçekleri gizleyemezsiniz...

      Bugün konuşanlar öcalan ve hareketinin emeği ve gücü sayesinde varlar yoksa ceberrut devlet anlayışı onları silip süpürmüştü zaten kendileri isveçlerde değillermiydi, Bu despot anlayışı kırmaya ancak bir güç kırabilirdi onuda öcalan başardı.yiğidi öldür hakkını yemeyin...

      Yanıtla (0) (0)
    • necip01 Nisan 2013 Pazartesi 22:26akil adam olsun

      yorumlari okurken iso rumuzuyla sakami gercekmi yazdigini bilmiyorum ama sonucta yorum hosuma gitti. yanliz listeyi zenginlestirmek gerekir ör. miroglu, metiner, güclü vb.

      Yanıtla (0) (0)
    • Osman Aba02 Nisan 2013 Salı 00:12Hadai lan teres

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • Medya terazi02 Nisan 2013 Salı 03:10Sadece istemle federasyon kurulurmu ?

      Haq parın yeni genel başkanı burkayinin dayandağı politik söylemi sadece federasyondur. Pratiki mücadelesi yada yol haritası yok. İsmi war kendisi yok gibi bir şeydir istem. Nasılını? neden kurd milledine açıklamıyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • necati daş02 Nisan 2013 Salı 08:59hikayeler

      kemal bey ben 1980 yılından beri seni tanıyorum ve siyasetin takip ediyorum sen hep boş hikayelerle kendini avutuyorsun ve etrafındaki bir kaç tane yogun demokrat ile siyaset yaptığını sanıyorsun.

      Yanıtla (0) (0)
    • ad03 Nisan 2013 Çarşamba 11:33a

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0532 261 34 89