• BIST 9486.56
  • Altın 4245.024
  • Dolar 39.2778
  • Euro 44.9541
  • İstanbul 21 °C
  • Diyarbakır 20 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 22 °C
  • Berlin 16 °C

Kürtlerden ne istiyorsunuz?

Ahmet Altan-

Yeni yılın ilk saniyelerinde İstanbul’un üstünde havaifişekler patlamaya başlayınca yüzüm kızardı.

Öfke ve utanç duydum.

Bir katliamın kurbanı olan otuz beş insanını daha yeni toprağa vermiş bir toplumun sevinçli kutlamaları doğrusu ya bana ağır geldi.

Sahte bir yastan, kimsenin eğlenmemesinden söz etmiyorum ama “biz bu ölümlere hiç aldırmıyoruz” diye bağıran gösterişli kutlamalar en hafif deyimiyle izansızlık.

Türkiye’nin gerçeğini görmek için çok basit bir soru sormak yeterli:

“Eğer PKK otuz beş sivil Türk’ü yılbaşından iki gün önce bir otobüsün içinde havaya uçursaydı bu kutlamaları aynen böyle yapacak mıydınız?”

Hepimiz biliyoruz ki yapmayacaktınız.

Zaten bütün mesele, Türklerin zihninde kendileri için başka, Kürtler için başka ölçülerin ve değerlerin bulunması değil mi?

Kürt sorunu denen şey bu kadar yalın.

Bu ülkede Türkler için ölçüler başka, Kürtler için ölçüler başka.

BDP Eşbaşkanı Selahattin Demirtaş, Uludere’deki cenaze törenine devletten, Türk vatandaşlardan kimse katılmayınca, “Biz bölündük, burası Kürdistan” derken çok haklıydı bence.

Bu yalnız bırakılan cenazeler, bu gösterişli kutlamalar, bu aldırmazlık, Türklerin zihnindeki bölünmeyi açıkça ortaya koyuyor.

Ne yaşamına, ne ölümüne aldırdığınız bu insanlardan ne istiyorsunuz?

Ne istiyorsunuz Kürtlerden?

Leyla Zana, “Referandum yapalım, özerklik mi, federasyon mu, ayrılık mı ortaya çıksın” deyince, “savaş meydanına gel de al” deyip silahı gösteriyorsunuz.

“Eşit olalım”
dediklerinde, “Kürtlerin anadilde eğitim yapması ülkeyi böler” deyip kendi çocuklarınıza tanıdığınız hakları Kürt çocuklarına tanımıyorsunuz.

Eşit olmuyorsunuz, ayrılmıyorsunuz, acılarını paylaşmıyorsunuz.

Nedir istediğiniz?

Ne istediğiniz aslında açıkça görülüyor, siz efendi olmak, Kürtleri de köle yapmak istiyorsunuz.

Kürtler köle olmayacak.

Asla gerçekleştiremeyeceksiniz bunu.

Bu bencilliğiniz, bu kibriniz, bu nobranlığınız, bu hoyratlığınızla öyle nefret tohumları ekiyorsunuz ki Kürtlerin yüreğine, böyle giderseniz bu ülkede savaş hiç bitmeyecek.

Neden anlamıyorsunuz?

Kürtler dağlara isyanını, öfkesini, “bu aşağılamaya” karşı direnişini göstermek için çıkıyor.

Bunun için ölümü, ölmeyi, öldürmeyi göze alıyor.

O insanları öldürüyorsunuz, özür dilemiyorsunuz.

O insanları öldürüyorsunuz, aldırmıyorsunuz.

Türkler öldüğünde ağlıyor, Kürtler öldüğünde havaifişekli kutlamalarda gülüyorsunuz.

Otuz yıldır bu insanlar dağa çıkıyor.

Niye çıktıklarını sanıyorsunuz?

“Kandırıldıklarını”
söylüyorsunuz, kandırılmıyorlar, kendi iradeleriyle, öfkeleriyle, Türklere var olduklarını, haysiyet sahibi olduklarını, köleliği kabul etmediklerini göstermek için çıkıyorlar dağlara.

Siz kendinizi değiştireceğinize Kürtleri değiştirmeye, onları bu “ikinci sınıf vatandaşlığa” razı etmeye çalışıyorsunuz, korkutmaya uğraşıyorsunuz.

Korkutamazsınız.

Sen geleceksin anamı, babamı, çocuğumu, kardeşimi öldüreceksin, bir özür bile dilemeyeceksin, benim acıma, üstelik de senin neden olduğun acıma hiç aldırmadan kutlamalar yapacaksın, beni kederimi saklamaya zorlayacaksın, öfkemi dile getirirsem bana “isyankâr, nankör” diyeceksin, beni alıp mahkemelere götüreceksin, tutuklayacaksın, mahkûm edeceksin, “bizi bu kadar da istemiyorsan ayrılalım” dersem bana silahını, ordunu, uçağını, tankını göstereceksin, eşit olmayı reddedeceksin sonra da “niye dağa çıkıyorsun” diye soracaksın.

Niye çıktığını anlamıyor musunuz gerçekten?

Bu yaşananlara bakıp da Kürtlerin dağlara çıkmasını anlamayan biri haysiyetten, gururdan, onurdan nasibini almamış biridir, Kürtlerin dağlara çıkmasını anlamayan biri kendisine böyle davranıldığından sesini çıkarmayacak, sinecek, korkacak, onursuzluğa razı olacak biridir.

Kürtlere saygı göstermeyecekseniz, ayrılın.

Ayrılmak istemiyorsanız Kürtlere saygı gösterin.

Onlar yas tutarken İstanbul’un her yanında havaifişekler patlatarak barışı ve huzuru bulamazsınız.

İstanbul’da patlayan o rengârenk fişekler ülkenin her yanına simsiyah bir acı olarak dökülür, hep birlikte o acıdan payımızı alırız.

  • Yorumlar 117
  • Facebook Yorumları
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    • sezai yeşilmen03 Ocak 2012 Salı 01:42sizi kutluyorum

      insanlığınızdan dolayı bazen kendi tarafının haksız eleştirilerine maruz kalıyorsun bazende karsıt gerceklerisöylemekten sakınmıyorsunuz sizin kadar öbjektif bakn kişilerin sayısının çoğunlukta olmasını umuyorum

      Yanıtla (6) (0)
    • zozan xelat03 Ocak 2012 Salı 02:04allah razi olsun

      bu gerçeklerden dolayı allahın yardimi ve desteği üzerinde olsun allah yanında olsun bin kere allah razi olsun

      Yanıtla (1) (0)
    • muhammet köse03 Ocak 2012 Salı 02:12...

      Ne saçmalıyorsun sen neden sen ben veya birileri ölmedi ne işi vardı ora kaçakçılık yapan insanlar kaldıki bukadar şehitler ölürken nerdeydin sende yüz varmıki kızarsın ..

      Yanıtla (3) (18)
    • gülük03 Ocak 2012 Salı 02:21insanlık

      insanlığınızdan dolayı sizi kutluyorum. bu duyarlık herkeste olsa bu kadar acı yaşanmaz bence asıl çözüm. duyarsızlıktan acılar ortak olmadıkça memleket düzelmez. altan saygılarımla seni türk milleti adına kutluyorum.

      Yanıtla (1) (0)
    • murat kaya03 Ocak 2012 Salı 03:27devlet dedigini yapti

      Sayin altan kimseyi kandirmasin.Bundan önce heron tespit etti niye vurmadiniz diye kiyameti koparan kendi gazetesiydi.Ordu heronlarin tespit ettigi her canliyi vurmali yok etmeli dediginiz günleri unutmayin.Alin iste heronlarinizin ve ordunuzun marifetiyle ovunun.Senol türkiye sanada bu yakisir

      Yanıtla (0) (0)
    • Mahmut semen03 Ocak 2012 Salı 08:09Vicdanların sesi

      Vicdanların sesi

      Adını fazlasiyla hak ediyorsun.

      Yanıtla (0) (1)
    • AHMEDÊ XANÎ03 Ocak 2012 Salı 08:27HAKKANİYET

      Irkçılık batağına saplanmış sözde dindar medyanın kulakları çınlasın.Haksız yere bir cana kıyan bütün insanları öldürmüş gibidir.(ayet meali)

      Yanıtla (0) (0)
    • azado03 Ocak 2012 Salı 08:31vergi

      sınır köylerinde yapılan mazot kaçakçığığından, sınır karakolları vergi alıyor. güzergah belli. kimse kendini kandırmasın. bu katliam bizzat devlet tarafından bilinçli yapılan bir katliamdır.

      Yanıtla (1) (1)
    • Remezan03 Ocak 2012 Salı 08:36Keşke..

      Sayın ahmet altan bu yazınız güzel hakkaniyet kokuyor.ama unutmayın ki devletin böyle bir şımarıkliği benimsemesi sizlerinde desteklemesiyle olmuştur.eğer nuray mert,ruşen çakır,roni,oya baydar..çizgisinde bir çizginiz olsaydı o zaman samimiyetinize inanırdım.baştan beri bdp bu duruma gelmemesi için elinde geleni yaptı.ama malesef başbakan vur dedi sizde vurdunuz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Fırat03 Ocak 2012 Salı 09:03En İyi Kürt Ölü Kürt'tür...

      Ölümlerimizde ritüellerimizde bile ayrımcılık var. 36 Kürt ölmüş ne yazar. Kardeşliğimiz metaforu bile sözde. Öldürülen bu Kürtler için 1 milyon insan İstanbul'da sessiz bir yürüyüş yapsaydı Türk ve Kürt kardeşilğine bir anlam verecektik. Türkler Kürtlere sahip çıksaydı, belki yarın 1 milyon insan Diyarbakırda yürürdü. Kardeşilik ve birlik ajitasyon ve kandırmaca kokan laflarla tesis edilmiyor maalesef...

      Yanıtla (0) (0)
    • bu kadar basit değil03 Ocak 2012 Salı 10:5435 türk ölseydi

      35 türk ölseydi eğer ırkçı kürtlerde de aynı umursamazlık olacaktı...bu yazıyla pkk terör örgütünü basit bir isyan etmiş grup olarak gösteremezsiniz..asıl bu yazıyla ayrımcılık tohumları ekiliyor sinsice....ölüm olmasın kürtler de türkler de ölmesin ama haksa hak, özgürlükse özgürlük, kimlikse kimlik hiçbirşey esirgenmiyor...asıl mevzu başka sorun artık kürt sorunu değil kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar dolduruşa gelmeyelim..

      Yanıtla (1) (1)
    • renas agiri03 Ocak 2012 Salı 09:49yineede..

      Ahmet altanı istediğimiz biri yapamayayız o doğru olduğuna inandığı fikirleri savunan biri bazen akp bazende diğerlerini kızdırıyoor ama doğruları yazıyor..

      Yanıtla (1) (0)
    • NİHAT03 Ocak 2012 Salı 11:01DOĞRU

      ÇOK DOĞRUYAZMISSIN. BUNUN DİĞER ADI EMPATİ KURMADIR. BİZ HEPKARŞI TARAFI KENDİMİZE BENZETMEYE ÇALIŞIRIZ. BİZİMGİBİ DÜŞÜNMESİNİ BİZİMGİBİ YEMESİNİ V.S. İSTİYORUZ. HİÇ KARŞI TARAFIN NE DÜŞÜNDÜĞÜNE BAKMAYIZ. O İNSANLAR GÜNLÜK 50-100 TL KAZANMAKİÇİN ÖLDÜLER. EVLERİNE EKMEK GÖTÜRMEK İÇİN ÖLDÜLER. ÖLEN İNSANLAR YERİNE KOYUN KENDİNİZİ. GERİDE KALANLARIN NASIL ACILAR İÇİNDE OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN.

      Yanıtla (1) (1)
    • bekir03 Ocak 2012 Salı 11:04yapmayın...

      Arkadaşlar ben babası türk annesi kürt olan biriyim.Bu ülkede kürtlerin hakkını savunan,uğradığı haksızlığını bukadar açıkça ve cesurca dile getiren bana bir tane yazar söyleyin Allah aşkına!.akp ye bende oy verdim çok pişmanım ve günahım kadar sevmem.ama bırakın 2 kere onu 8 kere sizi savunsun
      çünkü bu yeryüzünde herkesin bazen yaptığı iyi şeyler vardır...
      bindiğiniz dalı kesmeyin ne olur...

      Yanıtla (1) (1)
    • cem03 Ocak 2012 Salı 11:14.....

      evet uzun zaman sonra kürtler konusunda evirip cevirmeden doğruları yazıyorsunuz bunu görmek beni mutlu etti ama ağustos ayında kuzey ırakta yine ucaklarla öldürülen 7 sivil için göğsünüzü siper edip akp yi korumanızı ve her fırsatta kürtleri suçlamanızı unutmuş değilim ama yanlışdan dönmekte erdemdir..

      Yanıtla (0) (0)
    • can tekin03 Ocak 2012 Salı 11:15Haksızlık yapmayın

      Kürt Kemalizmi kılıgındaki pkk taraftarları hiç bir zaman kendisi gibi düşünmeyenleri hain ilan etmeye devam ettikçe kürt sorunu elbette çözülemez. Benim yapmadığım bütün işler hatalıdır diyen zihniyet bu ülkenin savaşına hiç bir katkı sağlayamaz. Kürt sorunu hususunda tek yetkili pkk ve yandaşları olamaz. Bu ülkenin bu davasına sahip çıkanlarada sahip çıkmak gerekmez mi?

      Yanıtla (0) (0)
    • cumali cıcık03 Ocak 2012 Salı 11:18o eğlenenler kim

      bu ülke insanının köklerinden, tarihinden, kimliğinden koptuğunu gördükçe kahroluyorum. sonra o köksüz kimliksiz kişilerin yaptıklarını geri dönüp bu millete mal eden yorumları görünce duble kahroluyorum. yav kardeşim allahtah korkun istanbuldaki yılbaşı kutlamaları mı bu milletin özüne uygun, orda bulunan çoğu zil zurna sarhoş olan çoğu da taciz etmek için orda bulunan bu insanların yaptıklarını bari onların kimliği neyse ona mal ederek konuşun o kimliks

      Yanıtla (0) (1)
    • rojanu03 Ocak 2012 Salı 11:53dogruya dogru yanlisa yanlis demek iyi tutumdur

      ahmet altani böyle yazilar yazmakla haklinin,kurdlerin yaninda cesurca yerini alabilir.kendisine yakisanida budur.kendisini hep böyle cesur tavirlariyla ve dogrulari dile geiren bir yazar olarak görmek ,okumak istiyoruz...

      Yanıtla (0) (0)
    • Orhan Kemal03 Ocak 2012 Salı 12:05Olay kuzey ırakta olsaydı?

      Okudum haklı olduğu taraflar var ben buna 9'a 1 diyorum. Benim kişisel tespitim orası kürdistan olsaydı ve orada gene sınır olsaydı bu olay gene yaşanırdı. Çünkü adamların geçimi kaçakçılıktan. Olayın ortasından yorum yapınca geniş açı kayboluyor. Resmin bütününde Türk-Kürt çatışması isteyen bir kesim ve bu işi sabit gelire bağlamak için uğraşan rantiyeciler var. Bunun en son örneği baransu değil mi? Bu adamın yazdıklarını konuşuyor olmamız ben

      Yanıtla (1) (0)
    • ismail ali03 Ocak 2012 Salı 20:53pkk nın hiçmi suçu yok.

      ben askerin polisin verdigi her şehit sonrasını bayram havasında geçiren kürt vatandaşlarımız içinde yaşıyorum. eminim altan bunlarıda biliyordur. kardeş iki milletin arasına ahmet altan ve onun gibiler nifak tohumları ekip neyazikki kafalarda bölünmeyi sağladılar. ne türkler kürtlerin acılarına duyarlı nede kürtler türklerin acılarına duyarlı. oyuna geldik ve ahmet altanlar buna aracılık ettiler kazananlar kürtlerin ve türklerin düşmanları oldu

      Yanıtla (0) (1)
    • ahmet03 Ocak 2012 Salı 12:18allah devletimize zarar vermesin

      akp saolsun oyunuzu daha çok atın da benim gibi dua edin ne türk kaldı ne türk millet birbirini kırar oldu kürtlerde insan ya ne bu şittet bizi bu hale getiren devlet bu devlet zengin devleti çifçileri bitirdi artık bizde kaçakçılık yapacaz ne yapalım patatesçiliği bitirdi saolsun

      Yanıtla (0) (0)
    • murat03 Ocak 2012 Salı 12:30feodal

      Peki bu kürtler neden ilk once başlarındaki çağ dışı feodal sisteme karşı bir direniş göstermiyorlar

      Yanıtla (0) (0)
    • nihat çelik03 Ocak 2012 Salı 12:31anlamak

      eline ve yüreğine sağlık...siz ve bir kaç kalem daha var bu ülkede bunlar kırılmasın...bunlar bizim ve halkımızın kızsakta bazen küssekte gelip onlara sırtımızı güvenerek yasladığımız..yazarlarımız...onları eleştirebiliriz ama asla hakaret etmeyelim..bu ülke ve bu halk bizim...aclarımızı çoğaltmayalım.. bir kirli savaş bu neden anlamıyoruz..

      Yanıtla (0) (0)
    • nur öztürk03 Ocak 2012 Salı 12:39peki ya sen

      peki ya sen ne istiyorsun bu yazıyı yazarak asıl ayırımı sen yapmıyormusun

      Yanıtla (0) (0)
    • Özgürlükçü03 Ocak 2012 Salı 12:42gerçek gazetecilik

      Gerçekleri birilerine yaranmak için değil,objektif bir şekilde dile getirdiğiniz için,bazıları sizin yazılarınızdan rahatsız olmaktalar,ama bilin ki gerçek kürtler her zaman sizi taktir ettiler bu çizgide devam ederseniz taktir etmeye ve desteklemeye devam edeceklerdir

      Yanıtla (0) (0)
    • nihal ilimen03 Ocak 2012 Salı 12:43eğlence çılgınlığı

      orada havai fişek patlatıp eğlenenler; ramazanda oruç tutulmasa, içki içilse ne olur diye soran bohem hayatı tercih etmiş bir sürü...
      onlardan ne izan bekliyorsunuz. bu gibi olaylarda her kafadan bir ses gelebilir. önemli olan akil adamların sesine kulak vermektir.
      ben bir insan olarak, olaydan büyük üzüntü duydum. nasıl öldürülen askerler siviller için duydumsa...
      hem biz müslümanlar yılbaşını kutlamayız ki..
      bu çılgınlıklara çanak tutarak halkı bohemleşt

      Yanıtla (0) (0)
    • Hıseyn03 Ocak 2012 Salı 12:51BRAVO DOĞRUSU

      Altan ı zaman zaman çok eleştirsem de uzun zamandır okuduğum en ıyı yazı t.c. nin kürt sorunu ve kaynağı daha ıyı tarif edilemezdi eline,yüreğine sağlık Ahmet Altan.

      Yanıtla (0) (0)
    • Murat Caglayan03 Ocak 2012 Salı 13:02yari gercek

      ben bir türküm, haksiz yere öldürülen kürtlere en az kürtler kadar üzüldüm. Yilbasinda hicbirsey kutlamadim. Alhmet Altanin bu tak tarafli yazisini siddfetle kiniyorum.

      Yanıtla (1) (0)
    • bekir03 Ocak 2012 Salı 13:19ozturk

      amerikan nufusunun %56'si ispanyolken, en cok konusulan dil ingilizce'den sonra ispanyolca iken ispanyollar nasil anadilde egitim diye tutturamiyorsa, daha havalimanina gumrukte adamlarin kurallarini pesin pesin kabul ediyorsaniz, turkiye'de yasayanlar olarak bu kurala uymak zorundasiniz. turkiye'de yasayan herkes turktur, turkiyenin dili "turkce"dir marsi istiklal marsidir. anadilde egitim, ozerlik falan diyerek populizm yapmaya kalkmayin. o zaman ispanya'da da katalanlara ozerlik verils

      Yanıtla (0) (0)
    • kürt03 Ocak 2012 Salı 13:37adamsın

      bizi adam gibi ama gerçekten adam gibi anlatan birilerine ihtiyacımız var ama kime......?

      Yanıtla (0) (0)
    • kürdistan03 Ocak 2012 Salı 19:59helal olsun

      yeter artık ne istiyorsunuz kürtlerden onların canını almak bu kadar niye sevindiriyor sizi bin yıldır öldürüyorsunuz kürtleri canlı canlı gömüyorsunuz sonra kardeşiz diyorsunuz yaw arkadaş bizden uzak durun sizin gibi kardeşimiz yok abimi bamamı 13 yaşındaki kardeşimi bombalayarak öldüren benim bizim kardeşimiz olamaz ahmet altanı teprik ediyorum gerçekten çok güzel anlatmışsn bir kürdün duyguları

      Yanıtla (0) (0)
    • bekes03 Ocak 2012 Salı 15:03kimsesiz

      ahmet altanı gerçekten yürekten kutluyorum adeta içimden geçen tüm duyguları dile getirmiş bize dağları son çare olarak dayatıp sonrada terörist diyen devlet zihniyeti senden korkmuyorummmmmmm

      Yanıtla (0) (0)
    • mehmetçik03 Ocak 2012 Salı 15:58saçmalık

      ben solcuyum türk ve kürt halklarının bağımsızlığından yanayım ama kimse kusura bakmasın...evet o sözde köylüler öldü peki ne işleri vardı orada? yada bizim askerlerimiz öldüğünde siz üzülüyor musunuz..kimse kendini kandırmasın onların terörist olduğunu benim kadar herkes biliyor.onun için bizim askerimizi öldürenlerin arkasından kimse üzülecek diye beklemeyin ve cenaze töreninide gördük.

      Yanıtla (0) (0)
    • kılıçyarası03 Ocak 2012 Salı 19:51Şerefli Türk

      Erdemli ve onurlu bir insan. Başkalarının duygularını ve düşüncelerini en az onlar kadar hissetmese onlardan daha iyi dile getiremez. Şerefli bir Türk evladı. Bütün Türkler Kürtlere düşman olsa geriye bir tek Ahme Altan kalsa, Kürtler sırf onun yüzü suyu hürmetine Türlklere düşman olmamalıdır, olmayacaktır. Böyle acılara duyarsız olanlar Türk olamazlar. Çünk Türk olmak için önce insan olmak gerekir. İnsan olmayan Türk olamaz ki!

      Yanıtla (0) (0)
    • çiğdem şimşek03 Ocak 2012 Salı 17:49muhalefeti susturan söyleminiz, sizin muhalefetinizi de gülünçleştiriyor

      altan'ın ciddi arızası, ak parti'nin kürt "açılımı"nın, tc'nin devlet ufkunu aşmayan bir tahayyülü-niyeti olduğu çok aşikar iken, zamanında bunun üstünün örtülmesine yarayan söylemi fazlasıyla kullanmış olmasındadır. öyle ki artık o dediğinde de ciddiye alınamıyor. şimdi kurduğu yalın cümleleri akıl-vicdanlarını susturamayıp kuran ve eleştiri getirenlerin yine zamanında "köhne sosyalist" "kötü kürt" sayılıp susturulmasında emeği de pek b

      Yanıtla (0) (0)
    • yanlış03 Ocak 2012 Salı 17:49gereksiz

      Kaçakçılığı normalleştirerek onlarında birer pkk lı omladığı gerçeğini değiştiremesiniz normal insanlar gizlice geceleri sınrdan geçmezler onlarda pkk yandaşları bence bu olay oradaki kürtlere ders olsun ülkesini bu kadar bölmeye çalışanların ve pkklıların o bdp vekillerinin görüntülerdeki mutluluklarını görmezden gelemezsiniz bunlar oyundan ibaret gerçekleri görün lütfen

      Yanıtla (0) (0)
    • samican03 Ocak 2012 Salı 18:14kahrulsun faşizim

      sayın ahmet abi çok güzel deginmişsin işallah fikirleriniz degişmez saygılar :)

      Yanıtla (0) (0)
    • ramazan03 Ocak 2012 Salı 18:16cevap

      sayın ahmet altan sayın diyorum bunu haketmediğini sende biliyorsun. bu ülkeyi bölmeyi türkü kürde düşman etmeyi görev biliyarsunuz.yıllardan bu yana yazılarını tiksintiyle okumaya çalışıyorum. her satırında bu vatanın insanları arasına düşmanlık ,kin ,nefret tohumları ekmeye çalışıyorsun.bunuda demokrasi , insan hakları adına yapıyorsun.yazıklar olsun sana.bundan mutlaka bir menfaatin var ama ne?

      Yanıtla (0) (0)
    • fahrettin03 Ocak 2012 Salı 18:24hak hukuk

      hak hukuk bumu yıardır derin devlet tarafından ketledilen kürt işamlarının hasabını kim soracak çiler den demirelden cavit caglardan halkın ismet abisinden ya bunlar nolcak kim soracak adalet ve kalkındırma partisine bende oy verdim 12 eylüle hasap sorsun diye neden bu sesizlik halen nereye kadar sesiz gidilecek bekliyip allahın emrilemi olsünle bunlar peki sonrası artık kürtler kime güvenecek buyrun cevap versinler aglamakla sızlamakla olmaz bu işler adalet adalet adaler

      Yanıtla (0) (0)
    • ramazan03 Ocak 2012 Salı 18:25altana cevap(alsana cevap)

      birkaç kendini bilmez havai fişek patlatıysa (ki ben buna inanmıyorum)ahmetin tamamen hayal ürünü.kendini vitrine çıkarmak amacında olduğuna ve bunklardan nemalandığına inanıyorum.çünkü bu tip insanlar ülkede ne kadar kan akarsa bunlar o kadar pirim yapyıklarını sanar.bu vahim olaya tabiki bir türk ve insan olarak üzülüyorum. sonuçta bir kaza .keşke olmasaydı.bunun sebebide pkk dır.pkk ile olmammış olsaydı ne oralar bombalnır nede bu kardeşlerimiz ölürdü. b

      Yanıtla (0) (0)
    • berdan direnis03 Ocak 2012 Salı 18:30ahmet altan nezaman neyazacagin kimse bilmiyor

      Nalinada mixinada vuruyor .PKK.Biti diyor BDP.kac sehirde oy aldi diyor.esas kimler icin yazdigi belidegil.Yaklasik 1-2 ay oldu PKK.karalamiyor kurtlerden yana yazi yaziyor bunu nedeni halkta gelen tepkileri.görunce dört dörtluk dönus yaptigini gördum.Gercekte bir yazar ismail besikcigibi olmali dogru gördugu herseye her zaman sahip cikmali.bakarsin kurtlerde bir ilerleme görunce hemen karalamaya karamsar yazmaya b aslar.bu tur insanlar cok tehlikeli.

      Yanıtla (0) (0)
    • Nalan Özsoy03 Ocak 2012 Salı 18:30SEN TÜRKLERLE DERDİN NE AHMET ALTAN???

      Senin Kürtlerden ne çıkarın var Ahmet Altan??? Yıllardan beri 2. Cumhuriyet v.s. plavralarıyla Türkiye Cumhuriyetine düşmanlığını her fırsatta sergiliyorsun.

      Yanıtla (0) (0)
    • ramazan03 Ocak 2012 Salı 18:37şehitler öldüğünde neredeydin

      bu ülkede birçok şehitler oldu.o zaman neredeydin be ahmet o zamanlar birsatır yazını görmedik.eğer askeimiz oralarda şehit olduğunda sen bu yazıları yazmış olsan ve kürt kardeşlerimizde şehitler için üzüldüklerini belirtmek için sokaklara dökülseler ben bir türk olarak onların acılarını şu anada daha fazla paylaşyor olurdum.ayrıca paylaşıyorum ve üzülüyorum. ölenlere allahtan rahmet diliyor. allahtan halkımın ahmet tandan daha akli selim.

      Yanıtla (0) (0)
    • muhsin fedakar03 Ocak 2012 Salı 19:00helal olsun

      bu yazilarini okuyunca türklere olan nefretimi elestiriyorum... keske her türk senin gibi bizi anlasa.. cüzüm yolu bulmaya calissa her sey biter... umarim senin gibi vicdan sahibi özgürlükcü insanlar cogalir

      Yanıtla (0) (0)
    • Ulkem03 Ocak 2012 Salı 19:15Helal olsun

      İcimizdekileri dile getirdiğiniz icin cok yürekten teşekkürler.

      Yanıtla (0) (0)
    • sibel akın03 Ocak 2012 Salı 19:23kutlama

      gercekten butun kalbımle ahmet altanı kutluyorum..aklımızdan ve kalbımızden gecenlerı bır bır anlatmıs,boyle bır yazıyı yazdıgı ıcınde kendısıne tesekkuru bır borc bılırım..

      Yanıtla (0) (0)
    • tarık sansarkan03 Ocak 2012 Salı 19:35gerçekler

      ahmet altan bunları ilk defa mı yazıyor demek ki gerçeklerden kaçmış bin yıllık zulmü herkes gibi örtpas etmiş bunca sene yazıklar olsun hepinize. bir kürt olarak biz müslümanız ve kürtler tarihte türklerden önce müslümanlığı kabul etmiştir bunu kafanıza sokun.

      Yanıtla (0) (0)
    • aydin gökyüz03 Ocak 2012 Salı 20:54Sorun tek boyutlu degil

      Ahmet beyin fikirlerine saygi duyuyorum ve gercektend e dogru, fakat PKK cizgisinde yayin yapan, firat news, diyanet isleri baskaniligi Kürt imamlari istihdam edecegi haberi üzerine, söyle bir baslik atmisti: "Diyanette dize geldi", bu tür basliklari artirmak mümkün. Bununla devletin saygi olarak gösterebilecegimiz davranislarini savas isteyen ve bu ölenleri istismar eden PKK yanlilari saygi degil, bir zafer olarar algiliyorlar, yani sorun diger tarafta da ayni

      Yanıtla (0) (0)
    • ömer cifci03 Ocak 2012 Salı 20:59kürt sorunu

      tek kelimeyle amet altana helal olsun ,ahmet bey türkiyenin sizin gibi aydinlara ihtiyaci var .

      Yanıtla (0) (0)
    • tarafsız bölge03 Ocak 2012 Salı 20:59empati

      pkk nın yaptığı katliamları nasılki kürt halkının tamamına maledemeyeceksek yıllarca gazetecilik yapmış akliselim ahmet altanında birkaç kişinin kültürümüzde bile yer almayan yılbaşı eğlencelerini bütün türk halkına maletmesi oldukça düşündürücü. amacın ne ahmet altan tarafsız gazetecilik nerde kaldı

      Yanıtla (0) (0)
    • reşat güneş03 Ocak 2012 Salı 22:17taraflı

      bu yazıyı yazarken sendemi bdp liler gibi bilgi sayarıyın başında kahkaha atmıyorsun değilmi.

      Yanıtla (0) (0)
    • müjde gündeş03 Ocak 2012 Salı 22:20demokrasi

      demokrasi eli silahlı kişiyi savunmaz.hele aydınlar hiç savunmaz.

      Yanıtla (0) (0)
    • fesih tayanak03 Ocak 2012 Salı 21:30vicdan çeşitleri

      vicdanlara çıkar ve ırkçılık bulaşmışsa o vicdanların üreteceği düşünceler zehirli olur. bu tarz vicdanlar burdada Ahmet Altanı zehirliyorlar. adam vicdanen yazılması gereken bir yazıyı yazmış. sizden uzaklaşmış şimdide onu linç edin size iş çıktı..

      Yanıtla (0) (0)
    • fesih tayanak03 Ocak 2012 Salı 21:30vicdan çeşitleri

      vicdanlara çıkar ve ırkçılık bulaşmışsa o vicdanların üreteceği düşünceler zehirli olur. bu tarz vicdanlar burdada Ahmet Altanı zehirliyorlar. adam vicdanen yazılması gereken bir yazıyı yazmış. sizden uzaklaşmış şimdide onu linç edin size iş çıktı..

      Yanıtla (0) (0)
    • ESKİ HAYRANLARINDAN BİR KÜRT03 Ocak 2012 Salı 21:47İNANDIRICI DEĞİL

      eğer eskiden(taraftan önce) yazsaydın çok güzel der bir kez daha sana hayranlıkla bakardım.ama şimdi sende sevinenlerdensin.neden mi son 3-4 yıldır yazdıklarından dolayı.sen değil msin bu katliamı yapan akp yi yere göğe sığdıramayan. haa birşey daha bu yazında da akp yi sorgulayıcı tek bir söz yok sanki bunu istanbulda sevinenler yaptı(katliamı)kimmi yaptı sen ve senin partin.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ayla Başkaya03 Ocak 2012 Salı 22:29Bırakınız ayrılsınlar

      Ahmet Bey dediğiniz gibi vatan millet Sakarya eskide kaldı.Kürt milliyetçileri ayrılmak istiyorlar hep. Ayrılsınlar. Onlar ayrılmasın diye artık başka bir hayat sönmesin, vergim silah alımına gitmesin. Tek çocuğumu devlet desteksiz kazancımın yarısını harcayarak okutuyorsam, vergimi veriyor, elektrik suyumu ödüyorsam, artık 10 çocugu olanı sübvanse etmek istemiyorum. Bırakınız ayrılsınlar, herkes kendi küçük toprağında huzurlu olsun. Varsın lüksemburg kadar

      Yanıtla (0) (0)
    • mubadil karaveli04 Ocak 2012 Çarşamba 01:31yürek

      seni elestirenler keske binde birin kadar cesur olsalar, arkadaslar vicdanli olmak ,tarafta yazmak ,hürriyette yazmak ne bilim interde yazmakla ölcülemez,ahmet altan nerede yazarsa yazsin o ahmet altandir ,cesurdur ,candir,mazlumun yeridir yani..demem odurki dosttur adildir evrenseldir ..onu elestirenler ,,,,, en az binde biri kadar cesur olun yeter....saygilar

      Yanıtla (0) (0)
    • Arife Gül04 Ocak 2012 Çarşamba 11:21Ölenler Suçsuz mu?

      Ölen insanları niye suçsuzmuş gibi gösteriyorsunuz anlamıyorum. Kaçakçılık bir suz eğil mi? Kaldı ki pkknın sözde gümrüklerine para verip kaçakçılık yapan insanlar bunlar. pkkya para kazandıran insanlar. Ölenlerden kaçının pkklı abdullah öcalanlı fotoğrafları çıktı ortaya. Medya niye bunları göstermiyor. Bizim şehid olan askerlerimize de aynı hassasiyetin gösterilmemesi beni çok üzdü.

      Yanıtla (0) (0)
    • hüseyin Canan04 Ocak 2012 Çarşamba 01:49Ahmet Altan ve Vicdan!

      Vicdanınızın haykırışını dile getirdiğiniz yazınızı okurken bende kendisine müslümanım diyen,Ahmet taşgetiren,hasan karakay vs. vakit,zaman,yenişafak,yeniasya,star vb. den UTANDIM.!!!Sizi yürekten kutluyorum.Şunu yorumumu okuyacak kardeşlere belirtmek isterim ki benim ölçüm "islam" öğretileridir.Zulmu kim yaparsa yapsın karşı olunmasına inanıyorum.Ve benim gibi birçok yüksek öğretim görmüş arkadaşım sırf inancımızdan dolayı pkk ye uzak durmaktayız.E

      Yanıtla (0) (0)
    • ebru03 Ocak 2012 Salı 22:45yalancı

      Senin taraf olduğun parti bu ülke bir günde 24 şehit verdikten sonra, düğünlerde, kutlamalarda boy gösterdi. O zaman neden tepki göstermedin?? Üstelik o zaman katledilen askerler tamamen masum ve vatani görevini yerine getiren gencecik çocuklardı. Şimdi öelnlerin ise gerçekte ne oldukları halagünyüzüne çıkmış değil, kürt olmaları dışında!!!

      Yanıtla (0) (0)
    • alataş03 Ocak 2012 Salı 23:16şak şak şak

      ahmet altan önceleri beğeniyle okuyup ve sevdiğim biriydin.ama şimdi bakıyorumda bdp gibi kürtlerin gerçek düşmanı olan bir siyasi iradeye sahip çıkıyor ve adeta yazdığın yazıları sen değilde emine ayna, selahattin demirtaş gibi bdp milletvekilleri yazıyor.bir zamanlar erdoğan için yaptığın şak şak çılığı şimdi bu demokrasi düşmanları için yapıyorsun ya! bravo.

      Yanıtla (0) (0)
    • zeki keskin03 Ocak 2012 Salı 23:31tek taraflı

      Türk kim, Kürt kim, bunlar homojen bir yapı mıdır? Ajite etmekten başka işe yaramayan bir yazı. Cenazede niçin devlet yetkilisi yok diyor, sanki olma ihtimali varmış gibi. Pek çok doğru var yazı içinde.

      Yanıtla (0) (0)
    • ayşe kevser03 Ocak 2012 Salı 23:55cevap

      30 yıldır 30000 türk öldü masum öldü özür duymadık.aksine apo sayın oldu terorist gerilla oldu.o ölen 35 masumda pkk bayrağına sarıldı.ilginç.ne malum bunu onların planlamadığı ...

      Yanıtla (0) (0)
    • dark knight04 Ocak 2012 Çarşamba 00:02saydam olmak

      yazının bi kaç konuda eksiği var eleştiri eksik kalmış bence.. ama yerinde de olmuş.onların acisi acimiz değilmiş gibi sabahlara kadar eğlenildi.1 isek her konuda 1 olmalıyız.onların bizim diye bi ayrım olmamali.huzurlu bi ülke olmak istiyorsak en azından gerek bu.

      Yanıtla (0) (0)
    • Misafir04 Ocak 2012 Çarşamba 00:03Sayın Altan

      sayın altan itiraz etmeyiniz siz sadece belirli insanların öldüğünde ''öfke ve utanç'' duyan bir insansınız. Çok merak ediyorum. Şu az da olsa demokrasinin yaşanmaya çalışıldığı son günler de dahil uzun zamandır. yazıp söylüyorsunuz. gerçek faşizan bir döneme girdiğimizde acaba ne yapacaksınız.

      Yanıtla (0) (0)
    • mehmet aksu04 Ocak 2012 Çarşamba 00:30ayıp

      bizim askerlerimiz yanlışlıkla ölürken nerdeydiniz.zavallı askerlerimizi katleden canileri mi savunuyosunuz.orda ölen insanlar tamam masum olabilir fakat pkk nın kullandığı yolda ne işi var.

      Yanıtla (0) (0)
    • hüseyin Canan04 Ocak 2012 Çarşamba 01:55Ahmet Altan ve Vicdan!!!

      pkk islamı ölçü alsaydı benim gibi binlerce kardeşim kendimizi orda görürdük.Ancak kürt olduğumuz halde zulme uğradığımız halde,anadilimize bile türklerin çoğunun tahammülü yokken,biz yinede kardeşiz deyip belki bu gaflet uykusundan bir gün türk kardeşlerimiz uyanır diye Yüce Allah a barış için dua ediyoruz. Kabeyi tavaf ederken bile önce türk sonra müslümanım diyenler var bu ülkede.... Daha ne diyeyim Allah ıslah etsin.

      Yanıtla (0) (0)
    • HÜSEYİN CANAN04 Ocak 2012 Çarşamba 02:02Ahmet Altan ve Vicdan

      Bakın giderek zaman daralmakta ve bıçak kemiği bile kesmekte.! Katliamı kuıtlayan aşşağılık yorumlar internet ortamında kol geziyor.Eğer kürtlerin aklı selim ve alim,mürşit zatlar olmasaydı türkiye çoktan bölünmüştü.TÜRKLERE ŞUNU SORMAK İSTERİM,EN BASİTİNDEN,ZORLA TÜRK ÇOCUKLARINA HER SABAH KÜRDÜM DOĞRUYUM...,VARLĞIM KÜRT VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN,NE MUTLU KÜRDÜM DEDİRTİLSEYDİ NE DÜŞÜNÜRLERDİ.Eminim tüm türklerin zoruna giderdi,

      Yanıtla (0) (0)
    • mehmet diker04 Ocak 2012 Çarşamba 02:08kökenini açıkla ahmet bey..

      Sende dağa çıkanlara katıl vatan haini Ahmet altan insanları kışkırtma,dağa çıkanları haklı göterecek sebep arama o dağa çıkanların sivil kürtleri öldürdüğünü bombalar patlattığını kimse unutmasın.Ne yani artık asker gece dağda gezenlerden parola mı soracak siz nerden bilirsiniz o dağlarda askerlik yapmayı sen kimsin ahmet altan ermeni mi kürt mü amerikan uşağı mı mason mu kime hizmet ediyorsun....

      Yanıtla (0) (0)
    • hüseyin canan04 Ocak 2012 Çarşamba 02:09Ahmet Altan Ve Vicdan!!!

      Zaman daraldı ve sabrımız taştı,ben benim halkımı katleden ve bundan da gocunmayan üzülmeyen ve kin nefret dolu hiç bir tükle ne kardeşim nede beraber yaşamak isterim. Ama Vicdan sahibi adil kim olursa olsun ve hangi ırktan olursa olsun tüm insanlarla bir arada yaşamaya varım.
      Sizi bir hekim olarak tebrik ediyorum,ÖLEN KARDEŞLERİME ALLAH'TAN RAHMET DİLER,Yüce Rabbimden Vicdanlı tüm insanları,Ahmet altanı,hidayetine erdirip CENNETİNDE AĞIRLAMASINI İÇİN DUA EDİYOR

      Yanıtla (0) (0)
    • hakan04 Ocak 2012 Çarşamba 02:09İyi ki varsın Ahmet Altan

      Ahmet Altan gibi yürekli yazarlarımız olduğu sürece bu ülke de barışa bir adım yakınızdır.Hükümeti kınıyorum.

      Yanıtla (0) (0)
    • mustafa giray04 Ocak 2012 Çarşamba 02:25insanlıklarını kanatarak kimse İNSAN OLAMAZ..

      ahmet altan gerçek insani normların ötesine çıkan yazısında kantarın topuzunu cidden kaçırmış; yazar aydın bir insan olarak kabul edemicem şu yazsından ötürü..“Kandırıldıklarını” söylüyorsunuz, kandırılmıyorlar, kendi iradeleriyle, öfkeleriyle, Türklere var olduklarını, haysiyet sahibi olduklarını, köleliği kabul etmediklerini göstermek için çıkıyorlar dağlara.öldürerek varlık sahasında ispat olmaz olsa olsa insanlıkları karakterleri kişilikle

      Yanıtla (0) (0)
    • ÇAYHAN04 Ocak 2012 Çarşamba 02:54KÜRT TÜRK KARDEŞTİR

      Ahmet ALTAN,hiçbir Türk'ün hiç bir Kürt'ü dışladığı,2.sınıf vatandaş muamelesi falan yaptığı yok.Bu milleti Kürt karşıtı olarak göstermeniz açıkçası size hiçmi hiç yakışmadı.Bu millet,yine milletin huzurunu kaçırmak isteyen hainlerin karşısında bir duruş sergiliyor.Bunun Türk'ü,Kürt'ü,Çerkez'i,Laz'ı yok.Vatan haini olan kimse Türk'ün asil duruşu o'na karşıdır.Van depreminde de Türk insanı duyarlılığını gösterdi.Bunu cümle alem duy

      Yanıtla (0) (0)
    • Kerem İnan04 Ocak 2012 Çarşamba 09:14O ne diyor siz ne anlıyorsunuz?

      Ahmet Altan'ın tam da şu anda yazdıklarını nasıl da haklı çıkarır yorumlar yapıyorsunuz. Hâlâ bişeyleri savunabilme takatiniz nasıl oluyor? Umurunuzda değil biliyorum ama ben PKK'ya rağmen bir Kürt olarak devlete güvendim bugüne kadar. Şırnak meselesi güvenimi kaybetmeme neden oldu. Sevdiğim bir başbakan, gözümde eskilerdekilerden farksız kaldı. Bana şimdi BDP AKP'den daha güvenilir geliyor. Umurunuzda mı? Hayır! Milyonlarcasını bu insanlığınızla örgüt

      Yanıtla (0) (0)
    • Hamiyet Boz04 Ocak 2012 Çarşamba 09:35Soysuz Ahmet Altan

      Sen kimi tehtid ediyorsun istanbul kararır diye. Sen kendini ne sanıyorsun bu ülkenşn her imkanından yararlan ama tanıma. Senin gibi kürt olmayan kürt milliyetçileri tüzünden bu olaylariyice büyümedi mi. Haddini bil

      Yanıtla (0) (0)
    • Misafir04 Ocak 2012 Çarşamba 09:35Tespit

      bu demek oluyorki bu güne kadar kürtlere bu dayatmalarda bulunan 90 yıllık geçmişin ve bu günün devlet ve hükümet yetkililerinin neredeyse tamamı haysiyetten gururdan onurdan ve insanlıktan nasibini almamış kişilerdir.

      Yanıtla (0) (0)
    • atakan04 Ocak 2012 Çarşamba 09:39sakallı

      size sayın denmez oyüzden sakallı dicem askerlerimiz şehit olduğunda isyankarlığınızı göremedik daha onlara şehit demeyen bir gazetede yazıyosunz fazla bşyde beklenmez.kadıköyde evinizde işkembeden sallamak kolay 24 askerimz şehit olduğunda diğer tarafta bunu kutlayanlar yokmuydu(HAVAİ FİŞEKLERLE) yeter artık bu ülkeyi bölmekten vazgeçin.ASIL SAKALLILARDAN KORKACAKSIN...

      Yanıtla (0) (0)
    • turgut aslan04 Ocak 2012 Çarşamba 10:07eleştirenlere yanıt

      değerli arkadaslar sayın altan bu ülkede haksızlığaugrayan bir çok kesimin sesi olmaya çalışmıştır.eğer sizler kürt vatandaşlarımız öldürüldüğünde ki gibi türk vatandaşlarımızın başına bir sorun geldiğinde duyarsılık gösterseydiniz eminimki oda sayın altanın eleştiri kaleminden gececekti.bilmeden yargılamayın.hele hele pkk nın kullandığı yol diye bir şey yok.aynı yolu askerlerimizde kullanıyor vatandaşımızda ..yoksa bu ulkede terörist yolu vatan

      Yanıtla (0) (0)
    • aylin04 Ocak 2012 Çarşamba 10:34insanlıık

      binlerce polis ve asker şehit olurken bu ülkede canlı bombalar patlatılıp masum halk ölürken pkk nın liderleri bizi anlamazsanız bu eylemler devam edecek demeleri gerçekten düşündürücü.. biz neleri paylaşamıyoruz ki hepimiz toprak olacağız. ingiltere gibi büyük devletlerin tarihten beri hep üzerimizde oynadığı bir oyun. sadece halk olarak birbirimize girmemiz bizim de ayıbımız. bir millet tarihini bilmezse o milletin geleceğinden şüphe duymak gerekir.

      Yanıtla (0) (0)
    • harun04 Ocak 2012 Çarşamba 11:42empati

      ahmet altanın dediğine tamamen katılıyorum. sahte tarih kitaplarında kürtlerin varlığını inkar etmediniz mi?dillerini yasak etmediniz mi? kendi dilinde konuşan kürtlere para cezası, dayaklar ve hapis cezası vermediniz mi?17bin kişiyi faili meçulleri katletmediz mi? zilan da dersim de 10binlerce kürdü katletmediniz mi? ana dilde eğitim hakkını ellerinden almadınız mı? her gün kürt çocuklarını türklere andınızla kurban ettirmediniz mi? zorla türküm, ne mutlu türk

      Yanıtla (0) (0)
    • ercüment can04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01şehit cenazelerine kürtler katılıyor mu

      kürt kökenli olmayan şehit cenazelerine kürtler katılıyor mu, gözyaşı döküyor mu? sanki bu millet 33 er şehit edildiğinde bütün eğlencelerini, düğününü derneğini iptal mi etti? ateş düktüğü yeri yakar. sanki şehit haberleri gelince türk ya da kürt milletimiz eğlencesine ara veriyor. yazar son derece kötü niyetli. BDP li vekillerin 35 kişinin ölümünden sonra gazetelerde yer alan neşeli fotoğrafları neyi ifade ediyor peki.

      Yanıtla (0) (0)
    • mesut04 Ocak 2012 Çarşamba 12:22karşılaştırmalara dikkat

      insani yanlarına katılmamak elde değil herşeyi unutuyoruz yanlız karşılaştırma hatalı. Teröristin masum 35 kişiyi otobüste öldürmesiyle, devletin kaçakçılık yaparken terör örgütü üyeleri sanarak bu kişileri sınırda vurması aynı değil.

      Yanıtla (0) (0)
    • AYKUT CEYLAN04 Ocak 2012 Çarşamba 12:59Biraz doru biraz doğru olmayan.

      Yazısında kölelikten bahsediyor fakat kürt vatandaşlar devletin belli yerlerinde oldular ticarette söz sahibi oldular eğlence ve birçok sektörde iş yapıyorlar ve kimse de onlara demiyor ki gidin. Haklı olan yanları elbet ki var ama bunların da düşünülmesi lazım ve üstelik kürt vatandaş öldüğünde bu kadar sesiniz çıkarken Türk askeri şehit olduğunuzda neredeydiniz diye de sorarlar adama.

      Yanıtla (0) (0)
    • suleyman celik04 Ocak 2012 Çarşamba 17:59ciban basi

      kurt halki vardir var olacaktir ben bir turkum ve sulalemde kurt gelinler kurt damatlar var yani kanbagi var yazmis oldugunuz bu makale ne kurt halkina nede turk halkina faydasi var ben askerligimi mardin ve siirte yaptim dagci komandoyum neler yasadigimi ben biliyorum bence seningibi dusunenler oldukca kayiplarimiz devam edicek turk ve kurt bir millettir örumcek kafalilar bunu kabullenin

      Yanıtla (0) (0)
    • Burak KALKUZ04 Ocak 2012 Çarşamba 14:56izansız yazar.

      Dağa çıkan kürt vatandaşını sanki onuru için çıkmış gibi lanse eder, her kürt vatandaşını pkklıymış gibi gösterir ve en nihayetinde bu terörü masum kürt vatandaşına mal edersen ardından çok söverler. Kasıt var. mantık yok.

      Yanıtla (0) (1)
    • melis baytemur04 Ocak 2012 Çarşamba 15:03bu yazıyı yazan nerdeydi?

      sanki ilk defa suçsuz insanlar öldürüldü bu memlekette sanki ilk kez kürtlerden suçsuz!kişiler öldü sanki hiç suçsuz türk ölmedi bu memlekette.senin gibi sözde aydınlar bu yorumları yaparken bi yandanda şarabını yudumluor ne yazık halimize:) ben senide o suçsuz kürt kardeşlerin cenazesinde görmedim dierlerini görmediğim gibi nerde kaldı sosyal sorumluluğun ahmet kardeş! sıcak evinde oturup bunları yazmak ne kolay dimi

      Yanıtla (0) (0)
    • saadet kaymak04 Ocak 2012 Çarşamba 15:15.......

      sizin baya kitabınızı okudum şimdiye kadar.yazıyı nette okuyunca şok oldum .yakın zamanda sınırdan geçmeye çalışan kürtler kaçakçıdır boşverin diye kaile alınmamıştı ve karakolumuzu bombalayıp askerlerimizi polislerimizi şehit etmişlerdi..sen hala bunları yazabiliyosan demekki kürtlere haksızlık yapılmıyo..kaçakçılık meziyetmiş gibi anlatmışsın..içiniz yandıysa belki şehit annelerinide bi parça anlamış oldunuz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Hüseyin Ali04 Ocak 2012 Çarşamba 15:29Cevap

      Aykut arkadaş; Kürt kelimesini yazarken baş harfini küçük Türk yazarken T harfini büyük bir gururla büyük yazmışsın. Sen zihnindeki Kürt Türk kavramlarını zaten gayet net açıklıyorsun o iki kelimeyi öyle yazarak bile.

      Yanıtla (0) (0)
    • aziz gıcılı04 Ocak 2012 Çarşamba 15:30bölücülük

      yazar her zaman yaptığı gibi yine bölücülük yapmış.rencide edici inançlara saldırı hakaret edici kelimeler kullanmayın diyorsunuz ama yazar burada türk milletine hakaret ediyor.türk deyince ırk olarak değil atatürkün dediği gibi bu ülkede yaşayan ve ben türküm diyen herkes türktür.yazar kasıtlı olarak kürtçülüğü kaşıyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ismail04 Ocak 2012 Çarşamba 18:26paylasiyorum

      yazarin Kürt´lerle ilgili görüsünü ictenlikle paylasiyor, yürekli cikisindan dolayida kutluyorum. Simdi Taraf okumanin tam zamani!

      Yanıtla (0) (0)
    • yorumum04 Ocak 2012 Çarşamba 18:36marjinallik

      Ahmet altan marjinal fikirlidir. Pkk marjinaldir. Ahmet Altanın Hakkında fikir yürüttüğü, bahsi geçen Türkler de marjinal gruptur. Aklıselim Türkiye ne ahmet altan gibi düşünüyor ne pkk ve onun siyasi kanadı gibi ne de marjinal türkler gibi. Bu milleti bu hale getiren de bu fikirlerdir. bizi mahveden de bu anlaşlardır.

      Yanıtla (0) (0)
    • vural04 Ocak 2012 Çarşamba 17:06zavallısın

      birde yol göstermişsin teröre aklı sıra acısı hafifler yazını okuyan her kürdün acısı doldurun bir otobüse katledin Türkleri oh ne ala memleket yasalar işlese ve bu suç işlense sizi ömür boyu müebbet etmeleri gerekir bu ülkede nasıl bir nefret var içinizde

      Yanıtla (0) (0)
    • yorumum04 Ocak 2012 Çarşamba 19:00yorumum neden yayınlanmadı.

      yorumum'u yayınlamadınız. neden ? a.agirbas@hotmail.com NOT: Yorumun gönderildiğinden eminmisiniz? lütfen tekrar yollarmısınız?

      Yanıtla (0) (0)
    • Adem ÜNLÜ04 Ocak 2012 Çarşamba 19:01ÇOK KOMİK...

      Tüm Bunları Yazar Yazıo ve Benim Kürk Vatandaşım Okuyup İçleniyor Hee...:) Yazacak O kadar Çok Şey Varki...
      Sadece Arada Ülke Dışına Yolculuk Yapmasını Öneriyorum, Demokrasileri Görsün Diyorum... Bu Kadar DErtli İsede Parlementoya Davet Ediyorum Vekil Ol Çözümü Orada Ara(Buralarda sürünüon)... İstediğin İsrail İle Agız Birliği Yapıp Körüklemekse Milleti Boşa Olta Atıon Eyy Eltan Boşaaa....

      Yanıtla (0) (0)
    • e.kalyoncu04 Ocak 2012 Çarşamba 19:38eline malzeme geçince...

      Dürüst,mert doğrucu solcu altan kardaşımız,şecaat arzederken sirkatin söylüyor.Kendi yamuk , bozuk ve karanlık iç alemini dışa vurduğunun farkındamı değilmi?Bilmiyorum amma... Biz ona yine de doğru''TARAF'' dan bakmayı gösterelim.Değermi Altan bey,altmış yetmiş senelik bu kısa dünya hayatı için kendini bu kadar yamuk ve karanlık nifak tohumlarını zer edecek hale getirmeye.. insanları kendi çarpık ayine ne göre yanlışa bile bile itmeye değer mi

      Yanıtla (0) (0)
    • ZEYEN ÇOBANOĞLU04 Ocak 2012 Çarşamba 19:39NİHAYET

      NİHAYET ! biri anlayabildi cevaplayabildi bi çok soruyu empati kurabildi sürekli kan dökülmekte bu ülkede haksız yere çoğu defa hoş haklı yere demek ne mümkün olabilir mi? bir insanın ölümünü kolayca dile getirebilmek ve gülerek hak yerini buldu demek bu ne demek ne kadar da zavallıca bu bir siyaset dil din ırk bunlarla ilgili değil ölen 12-20 yaşındaki zavallı masum insanlar ...

      Yanıtla (0) (0)
    • DERSİMLİ AZAD04 Ocak 2012 Çarşamba 19:45AHMET ALTAN'IN SON İKİ YAZISI

      Ahmet Altan son iki yazısı ile bu ülkede Kürtlere karşı eski mazlum yeni zalimlerin gerçek yüzündeki perdeyi aralayama çalışmıştır. Bunu yaparken sadece AKP'ye dokunması iyi olmamıştır.
      Çünkü Erdoğan'ın metinsiz konuşunca neler söylediğini insanları nasıl şaşırtığını biliyoruz..

      Yanıtla (0) (0)
    • mussy04 Ocak 2012 Çarşamba 23:12saçmalamayın

      ya kusura bakmayın abi bölünmek için yada birleşmek için binlerce yol var. hangi sebepleri öne çıkarırsan onlar uğruna mücadele edersen diğer yolları görmezsin. biz insanları kürt türk laz çerkez diye ayırmayız. ayırsak zaten herşey daha farklı olurdu. kendilerini ayrı olarak görmek istiyorlar. arkalarında birileri olmazsa bu kadar cesaretli olmazlar...
      saygılar

      Yanıtla (0) (0)
    • ali05 Ocak 2012 Perşembe 13:32bravo ahmet altan

      tam düşündüğümü yazmış noktasına virgülüne katılıyorum ben...

      Yanıtla (0) (0)
    • BİR YURTSEVER05 Ocak 2012 Perşembe 14:53İNSANLIK

      dilinize ve yüreğinize sağlık.lütfen vicdanınızı ve çocuksu tarafınızı hep koruyun.saygılarımla

      Yanıtla (0) (0)
    • gamze05 Ocak 2012 Perşembe 23:18saçmalamayınnnn

      yaa sizler nasıl bir zihniyete sahipsiniz yaa van da depremm oluyorrr acı haber vandan gelmişş olsa bile üzülüyoruzz die söylentiler çıkıyor beyin özürlüsü müsünzz sizz van türkiyeye bağlı!! neyin ayrımını yapıyorsunuz kürt türk de ne demek siz bu zihniyetle yürürsenzz daha çokk insanınn canına mal olacaksınız daha cok ananın babanın canını yakacaksınızz!! kusuraa bakmayınn yanlışş operasyonn oldu da ne demekk yaaa 35 kişi!! 10 tl için çalışan gen

      Yanıtla (0) (0)
    • ÇAYHAN06 Ocak 2012 Cuma 02:02TARAFSIZ OLUN,AYIP EDİYOSUNUZ

      TAKSİM'DE YILBAŞI KUTLAYANLARIN HEPSİ TÜRK'MÜYDÜ,İÇİNDE HİÇ KÜRT YOKMUYDU,KÜRTLERİN HEPSİ SANKİ YASAMI BÜRÜNDÜ,HİÇMİ EĞLENEN,YILBAŞI KUTLAYAN KÜRT OLMADIMI,DOĞU,GÜNEYDOĞU İLLERİNDE HİÇMİ YILBAŞI KUTLANMADI.SANKİ 35 KİŞİNİN ÖLMESİNE BÜTÜN TÜRKLERİN SEVİNDİĞİ GİBİ BİR İZLENİM OLUŞTURULMUŞ.MİLLET OLARAK DUYARSIZ OLABİLİRİZ AMA BURDA TÜRKLERİ HEDEFE KOYMAK BÖLÜCÜLÜĞÜN TAA KENDİSİ.AHMET ALTAN AYIP EDİYOSUN.

      Yanıtla (0) (0)
    • Beymen06 Ocak 2012 Cuma 12:06Ayrimcilik

      Kürtlerle Türkler arasindaki bu durumun sebebi bu tarz provakasyonlardir. Sizin ic huzurunuz nasil Ahmet Bey?

      Yanıtla (0) (0)
    • şeyhmus tuncel06 Ocak 2012 Cuma 12:31alt kürtler

      yaw herkes bir tarafı yanlış tutuyor bu yorumlarda ortada bi gerçke var ve 36 insan 36 can daha bıyıkları bile terlememişti ve bu canları öldüren bir devlet var bu kesindir ibrahim tatlısıse şehit cenezalerinde birinde tvye çıkarken herkes onu vatan haini ilan etti şimdide ölen kütr oldumu boşver eğlenelim zaten oda pkk gebersin diye belki yüzde 80 aynı f,kirde şimdi ben bunları yazsam ceza alrım ama bir türk söylese cez

      Yanıtla (0) (0)
    • K.Konak07 Ocak 2012 Cumartesi 11:58Haklisin sayin Altn

      Gercekten yorumlari okudukca sayin altanin nekadar hakli oldugu cok daha iyi anlasiliyor.
      Bukadar kendi gercekliginden kopmus kendini türk olarak tanimlayan insan ve düsünce oldukca daha cokkkk kan akacaktir.
      Kutluyorum Ahmet altani.

      Yanıtla (0) (0)
    • Osman Bey09 Ocak 2012 Pazartesi 10:08İki tarafı da dengelemeli

      Öncelikle yılbaşı eğlencesinin yapılırlığı problemli bir olay. bence zaten yapılmaması gereken bir hadise. bu olayın farklı bi boyutu. ama şehit olan askerlerimiz için hiç hassasiyet göstermeyenler için de gerekli tavrı ahmet bey gösterdi mi acaba? ayrıca kaçakcılık yapan bir topluluk, bırakın bölüğü bir tane askerimiz için bile tehdit oluşturuyorsa bin kişi bile olsa aynı operasyon yapılmalı. elbette masum olan her insan için üzülüyoruz. ama masumsa.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ibrahim Genc09 Ocak 2012 Pazartesi 13:40sorun kurtlerde!

      En sık takip ettigim orurlu aydinlarin basinda gelir Ahmet Altan. O ne diyecek bu ne diyecek diye dusunmeden kendi inancini yazan bir insan olarak saygi duyuyorum.
      Ama asil sorun kurtelerin kendisidir. Butun bu olup bitenlere ragmen hala sahte musluman ya da demokratlara ve hatta devlete inanmalaridir. Eger Kurtler biraz bu kole ve yalaka ruhlarindan vazgecerlerse sorun temelden cozulur... yani biraz da Ahmet Altan gibi dusunseler...

      Yanıtla (0) (0)
    • ASLI10 Ocak 2012 Salı 00:41tarafsiz düsünün!!!

      Her iki tarafinda kendine göre dogru ve yanlislari var. ben Ahmet Altan´a katiliyorum. gercekten tarafsiz düsünmeye calissak aslinda kendisinin ne kadar hakli oldugunun farkina variriz. mesela van depremi biz kardeslikten bahsedioruz bir birlik oldumuzu söylüyoruz ama kürtlere kötü birsey oldu mu buna seviniebiliyoruz orda onca insan ölüyo ve oh olsun diyebilioruz. o bahsettiginiz sehitler arasinda acaba kac tane kürt vardi hic düsündünüz mü. ben burda hicbir sekilde Pkkyi dest

      Yanıtla (0) (0)
    • ASLI10 Ocak 2012 Salı 00:49tarafsiz düsünün!!!

      ama bi düsünsenize siz Van da yasiyosunuz bi deprem oluyoo ve insanlarin (Türklerin) bu konuda düsüncelerini, sosyal sitelerdeki yorumlarini görüyosunuuz ve aslinda kardes dediginiz insanlarin sizi öyle görmediginin farkina variyosunuuz bu nasil bi hayal kirikligidir tahmin bile edemiyorum. ben daga cikilmasina karsiyim ama böyle seyleri görünce aslinda onlarinda cok hakli olduklarini düsünüyorum.

      Yanıtla (0) (0)
    • sunay yalçın11 Şubat 2012 Cumartesi 10:05sizi biraz insafa davet ediyorum sayın altan

      Başbakan değil mi ;hepimizin özlemi olan demokrasi , insan hakları ,özgürlükler ve kardeşlik için, kendini devlete sızmış çetelere hedef tahtası yapan.Görmek gerekmezmi ki ;1960 lı yıllarda darbecilerle darbe beraberı olmadıgı için rütbeleri sökülüp er statüsüne indirilen ve (genel kurmay başkanı Org. Rüştü Erdelhun) idam cezasına çarptırılan genel kurmay başkanlarının oldugu bir Türkiye'den ,darbe seminerleri yaptığı için tutuklanıp, yargılanan bir

      Yanıtla (0) (0)
    • ÖNEMLİ DEĞİL09 Ocak 2013 Çarşamba 23:06YAZIK YAZIK

      Editörün Notu: Değerli yorumcumuz, Büyük harflerle yazılan yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • RAmiz28 Ekim 2013 Pazartesi 10:18Turkiye'nin vicdani: Ahmet Altan

      Victor Hugo, "EN YUCE ADALET VICDANDIR" demisti yillar once; Iste Ahmet Altan da Turkiye'nin sayili vicdanlarindan biridir. Tam da bu yuzden statuko (ve onun kalpsiz, kör yandaslari) tarafindan her geçen gün linç edilmeye çalisilmasi.
      Turkiye'deki "aydin" geçinen sig,dar bakisaçili, atgözlüklü yazar-çizer kesiminin 10%'u onuve vicdanina & cesaretine sahip olsaydi bu ülkenin kanayan yarasi, kirik kanadi olan Kürt sorunu çok daha baska bir noktada olur, Türk toplumunun da konuya bakis açisi da böylesine milliyetçi ve soven olmazdi.

      Yanıtla (0) (0)
    • Mehmet TOPKAN28 Ekim 2013 Pazartesi 12:10AHMET ALTAN HEP YAZMALI

      Bence toplumun her zaman böyle aydınlara ihtiyacı var. Çünkü gerçekleri Siyah İle Beyaz arasındaki fark gibi gösteriyor. Bu bir örnek yazı, yazılarını beğeni ile takip ediyorudum. Bana kalırsa roman değil köşe yazarlığını devam etmeliydi, çünkü toplumun Ahmet Altan gibilerine her zamn ihtiyacı var.

      Yanıtla (0) (0)
    • çelik kalpli28 Ekim 2013 Pazartesi 15:58hüseyin

      sahi hüseyin çelik örtbas yok suçlular cezalandırılacak demişti. ceza alan oldumu ben duymadımda. yoksa ölenler mi suçluydu?

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali doganay29 Ekim 2013 Salı 00:38Insanin icindeki Hakikat.

      Bu yazi: Köleligi, sinmisligi, onursuzlugu, adaletsizligi, vicdansizligi kabullenemeyen her Kürt bireyinin isyanini ve isyaninin nedenini bir hakikat raporu niteliginde yazilmistir! Bu yazi kürtler tarafindan okunmaya büyük bir degerle hak ediyor...

      Yanıtla (0) (0)
    • Mehmet İşcan29 Ekim 2013 Salı 22:37Eleştiri

      Her yazına imza atarım ama; bu problemleri AKP ve Tayyip çözer zavalılığını ve 10 yıl boyunca AKP ve Tayyip i cilalaman bir demokrata bırak yakışmasını, demokratlıktan çıkarır, ve enterasansın Ahmet Altan

      Yanıtla (0) (0)
    • Mehmet Demir05 Kasım 2013 Salı 09:58Mehmet İşcan çok boş konuşmuşsun

      Mehmet İşcan çok boş konuşmuşsun, Ahmet Altan değil enteresan olanlar sizin gibi klavyenin başına geçtiğinde saçmalayıp, obuk, subuk konuşanlardır bence enteresan olan...

      Yanıtla (0) (0)
Yazarın Diğer Yazıları
ÖNE ÇIKANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0532 261 34 89