• BIST 2.913,30
  • Altın 1022.561
  • Dolar 17.925
  • Euro 18.2156
  • İstanbul 24 °C
  • Diyarbakır 24 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 23 °C
  • Berlin 22 °C

Türk medyası bu haberi sevmedi!

Türk medyası bu haberi sevmedi!
168 yıldır yayın hayatını sürdüren 2,6 milyon tirajlı gazete "1 numara olma" ihtirasının kurbanı oldu. "News Of The World" yayın hayatına son verdi.

168 yıldır yayın hayatını sürdüren 2,6 milyon tirajlı gazete "1 numara olma" ihtirasının kurbanı oldu. "News Of The World" yayın hayatına son verdi.

Ünlü kişilerin telefonlarını dinleterek, habercilikte rakiplerinin önüne geçme 'ihtirası' medya devi Rupert Murdoch'un 168 yıllık gazetesinin sonu oldu. 2,6 milyonluk tirajıyla İngiltere'nin en çok satan tabloid gazetesi olarak bilinen "News of the World" (NOTW) son sayısını bastı. Gazetenin son sayısına özellikle kolleksiyoncuların ve meraklı vatandaşların ilgi göstereceğini düşünen gazete yönetimi, pazar günkü basımı yaklaşık iki katına çıkartarak 5 milyon gazete bastı.

GELİR STK'LARA DAĞITILACAK

Rupert Murdoch'un oğlu ve gazetenin bağlı olduğu News Corporation şirketinin Avrupa sorumlusu James Murdoch yaptığı basın açıklamasında, “Başka seçeneğimiz yok, News of the World’ü kapamak zorundayız çünkü eğer telekulak iddiaları doğruysa bu insanlık dışıdır ve bizim şirketimizde böyle olayların yeri yoktur. Yaşananlar nedeniyle meydana gelen acıları hiçbir zaman telafi etmek mümkün olmasa da yapılacak en doğru şey bu haftasonu gazetenin satışından kazanılacak her kuruşu İngiltere'de yaşamı geliştirmek için çalışan organizasyonlara bağışlamaktır” diyerek son günkü tiraj gelirini sivil toplum kuruluşlarına bağışlayacaklarını duyurmuştu.

SKANDAL NASIL ORTAYA ÇIKTI?

Olay 2005 yılında başladı. İngiltere prensleri Harry ve William ile ilgili hiç kimsenin bilemeyeceği konularda haberler çıkması üzerine İngiliz polis teşkilatı Scotland Yard harekete geçti. Yapılan araştırma sonucunda gazetenin kraliyet editörü Clive Goodman’ın, prenslerin telesekreterlerini hacklediği ortaya çıktı. Goodman yargılanarak hapis cezasına çarptırıldı. Goodman ile birlikte ona yardımcı olan özel dedektif Glenn Mulcaire de hapse düştü. Skandal bu yıl tekrar gündeme geldi. Ve İngiltere Başbakanı David Cameron’ın eski basın sözcüsü Andy Coulson hakkında çıkan ve olayların yaşandığı dönemde News of the World’ün editörü olduğu ve yapılanlara göz yumduğu yönündeki haberler üzerine istifa etmek zorunda kaldı. Bu arada Sienna Miller ve Jude Law gibi ünlü isimler gazeteye açtıkları tazminat davalarını kazandı. İngiliz Polisi gazetenin pek çoğu ünlü yaklaşık 4 bin kişiyi dinlediğini duyurdu. Gazetenin telefonları dinlemek için polise rüşvet veridiği de iddia edildi.

“YOLUMUZU KAYBETTİK”

Gazetenin son nüshasının üçüncü sayfasında telefonların hacklenmesinden duyulan üzüntü ve özür içeren bir yazı yayımlandı. “Basitçe; yolumuzu kaybettik.” ifadesine yer verilen yazıda “Telefonlar hacklendi ve gazete bundan dolayı gerçekten üzgün.” denildi.

Tüm bu gelişmelerin ardından 168 yıl mazisi ve 2.6 milyon tirajı olan gazete, en önemli özelliğini yani "güvenilirliğini" yitirerek "teşekkürler & elveda" demek zorunda kaldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0532 261 34 89