• BIST 9374.2
  • Altın 2031.88
  • Dolar 31.0075
  • Euro 33.5663
  • İstanbul 18 °C
  • Diyarbakır 15 °C
  • Ankara 14 °C
  • İzmir 20 °C
  • Berlin 13 °C

Günlük Gazetesi kapatıldı

Günlük Gazetesi kapatıldı
Prof. Hassanpour'un 'Gelişen dünya dilbilim düzeninde dilsel haklar: Devlet, pazar ve iletişim teknolojileri' başlıklı yazısını 'Örgüt propagandası' sayarak bir aylık kapatma 'cezası' verdi.

19 Ocak 2009'da yayın hayatına başlayan Günlük Gazetesi ikinci kez kapatıldı.

İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi, DTP'ye yakınlığıyla bilinen gazetenin 14. sayfasında yer alan Toronto Üniversitesi Yakındoğu ve Ortadoğu Medeniyetleri Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Amir Hassanpour'un 'Gelişen dünya dilbilim düzeninde dilsel haklar: Devlet, pazar ve iletişim teknolojileri' başlıklı yazısını 'Örgüt propagandası' sayarak bir aylık kapatma 'cezası' verdi.

Bu kararın MGK toplantısından bir gün sonra alınmasının 'çarpıcı' olduğunu ifade eden Günlük Gazetesi Genel Yayın yönetmenlerinden Filiz Koçali, 'Kürtlerin konuşturulmadığı bir süreçten 'demokratik açılım süreci' diye bahsedilemez. Ya bu bir 'demokratik açılım süreci' değil, ya da bu süreci sabote etmek isteyenler var' diye konuştu.

Bu kararın basın ve ifade özgürlüğüne bir darbe olduğunu kaydeden Koçali, 'Kapatmaya gerekçe yapılan yazı, dünyaca ünlü bir profesör olan Amir Hassanpour'un daha önce uluslararası dergi ve gazetelerde yayınlanan yazısıdır. Türkiye bu kararla aynı zamanda dünyaca ünlü bir dil bilimciye de sansür uygulamış oldu' dedi.

İKİNCİ KAPATMA

Günlük gazetesi, 8 Haziran 2009 tarihinde de, gazetenin 1 Haziran tarihli nüshasında yer alan bir haber fotoğrafı nedeniyle kapatılmıştı. Kapatmaya gerekçe gösterilen gazete nüshasında Diyarbakır'da düzenlenen bir konserde DTP milletvekillerini gösteren bir fotoğrafa yer vermişti. Söz konusu fotoğrafta, konseri izleyen kalabalığın arka tarafta açtığı Abdullah Öcalan pankartı da girmiş ve mahkeme de Öcalan posterinin 'odak seçildiği'ni savunmuştu.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Ekşi Sözlük’e erişim engeli kaldırıldı03 Mart 2023 Cuma 10:13
  • Ekşi Sözlük'e erişim engeli getirildi22 Şubat 2023 Çarşamba 11:28
  • Şahan Gökbakar'dan 'sesi kısan' TRT Haber'e tepki11 Şubat 2023 Cumartesi 22:47
  • Sözcü TV yayın hayatına başlıyor21 Ocak 2023 Cumartesi 12:38
  • Halk TV'de üst düzey istifalar07 Ocak 2023 Cumartesi 23:01
  • RTÜK’ten kanallara ‘Kılıçdaroğlu’ cezası30 Mayıs 2022 Pazartesi 13:43
  • TV100'den Metin Özkan kararı23 Şubat 2022 Çarşamba 17:11
  • VOA’dan RTÜK kararına itiraz: Tek amacı sansür uygulamak23 Şubat 2022 Çarşamba 15:40
  • Rusya Deutsche Welle'yi yasakladı03 Şubat 2022 Perşembe 18:28
  • RTÜK’ten TELE1 ve FOX TV’ye ceza24 Ocak 2022 Pazartesi 15:21
  • ÖNE ÇIKANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0532 261 34 89