• BIST 10225.48
  • Altın 4303.402
  • Dolar 40.2196
  • Euro 46.6737
  • İstanbul 27 °C
  • Diyarbakır 32 °C
  • Ankara 27 °C
  • İzmir 35 °C
  • Berlin 18 °C

'Bu ülkenin adı Türkiye olmasaydı...'

'Bu ülkenin adı Türkiye olmasaydı...'
Hidayet Şefkatli Tuksal, CNN TÜRK'te yayınlanan Şirin Payzın'ın sunduğu "Ne Oluyor" programına konuk oldu.

CNN TÜRK'te yayınlanan Şirin Payzın'ın sunduğu "Ne Oluyor" programında konuklardan gazeteci Hidayet Şefkatli Tuksal, "Bu ülkenin adı Türkiye olmasaydı belki daha barış içinde yaşayacaktık" dedi.

Tuksal, Kürt sorunun çözümünü tıkayan en büyük nedenin AK Parti hükümetinin tek başına çözüm yakalama hırsı olduğunu söyledi.

  • Yorumlar 31
  • Facebook Yorumları
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    • abdulkadir yilmaz29 Eylül 2012 Cumartesi 16:12aynen katiliyorum

      bende bu ülkenin etnik bir ulus devlet tanimindan uzak bir isim olmasini isterdim, mesela anadolu cumhuriyeti olmasini tercih ederdim ,cok isterdim. türk arkadaslar hep almanyadan örnek verirler, ama almanyada alman etnik kimliginden baska kimse yasamadigini hesaplamiyorlar. hesapladiklari 3 milyon türk var almanya bize bir hak anadil vesaire taniyormuki, gibilerinden söyleniyorlar, ama unuttuklari kürdler yasadiklari cografyaya baska biryerden misafir isci olarak gelmediki, hep ordaydilar.

      Yanıtla (3) (2)
    • ismail29 Eylül 2012 Cumartesi 18:01katılıyorum

      çok doğru bir tespit. osmanlı imparatorluğundan türkiye cumhuriyetine geçiş (ismen) çok yanlış bir hareket olmuştur. ve bunun etkisiyle bu sorunlar ortaya çıkmıştır ve sorunlar devam ediyor, edecekte... maalesef

      Yanıtla (1) (1)
    • ederim29 Eylül 2012 Cumartesi 22:23tebrik

      evet bu konular çok önemli.ikimiz ortağız ama benim adıma olsun şirket. olmaaaz. bu şirkette benimde payım var. ikimizin adı olacak. başka küçük ortaklarımızda mı var? onların adı da olacak.

      Yanıtla (1) (0)
    • YÜKSEL COŞKUN30 Eylül 2012 Pazar 13:44OKUYARAK VARILAN SONUÇ

      Eğitilmiş cahillerden olduğunu Hidayet hanım ortaya koymuş. Kimleri memnun etmeye çalıştığı açık. Türkiye adından niye rahatsız olmuş. kendisine adınızdan başkası rahatsız oluyor gel onu Cesika yapalım dense razı olur mu? evet derse bu hezeyanı da tutarlı olur. Aksi halde tutarsız olur. Bu fikrini değiştirmedikçe keşke herkes hidayet hanıma cesika dese, ne kadar anlamlı ve açıklayıcı olur. Türkiye adı tarihin getirdiği bir sonuçtur. beğenmiyorsan burada

      Yanıtla (2) (2)
    • necati daş30 Eylül 2012 Pazar 22:42vey merhabaaaaa..

      Tebrikler geçte olsa bazı doğruları söyliye bilirlermiş.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ufuk tepeli01 Ekim 2012 Pazartesi 12:20PARDON

      Bu ülkenin ismi Türkiye olmasaydimi ? Olabilirdi evet, Eger Alparslan Türk olmasaydi, Osman gazi türk olmasaydi, istanbulu fetheden Fatih han türk olmasaydi, Kanuni Suleyman türk olmasaydi ve en sonunda Mustafa Kemal türk olmasaydi, olabilirdi bence. Ama unutmayin anadoluya türkiye adini türkler degil 1200 lerde haclilar verdi ilkkez, bati kaynaklarinda var "Turkhia" diye gecer o devirde türkler bile turkiye demiyordu anadoluya. Biraz okuyupta konussaydiniz keske hanfendi.

      Yanıtla (1) (0)
    • Handan cebe01 Ekim 2012 Pazartesi 13:25olur, baska ?

      Bunun türkcesi simariklik, aydin simarikligi , bir ülkeye kimse cocuga isim koyar gibi oturup isim vermez, tarihin süzgecinden gelir bu isimler, siz bir tarafta, kürdistan falan diye tepinip duracaksiniz, karsi tarafta ise 1000 senedir oluk oluk kan akitarak dogu roma imparatorlugunu yikarak elegecirilmis topraklara hic savas kazanmadan konup isim degistireceksiniz, siz türk ordularini yenip bozguna ne zaman ugrattinizda haberimiz olmadi ? ônce bir meydan savasi kazanin hele..

      Yanıtla (0) (0)
    • HÜSEYİN CANAN01 Ekim 2012 Pazartesi 14:57VİCDANLILAR VE VİCDANSIZLAR!

      Vicdan sahibi biraz empatiden nasibi olan her insan Hidayet hanımın dediklerini doğrular,aksine milliyetçi ve gayri insani değerlerle hareket edenler ise reflekslerle hareket ederler,neymiş Alpaslan türkmüş şu türk bu türk müş te ülkenin adı türkiye olmalıymış diyen yorumculara ancak tebessüm edilir ve Allah tan kendilerini ıslah etmesi temenni edilir. Bu ülkeyi ve özellikle kürdistan bölgesini bizzat halk ordular kurarak bu ordular ekseriyeti kürdlerden oluşmaktaydı

      Yanıtla (0) (0)
    • ADIYOK01 Ekim 2012 Pazartesi 17:05isim

      Türkiyenin adi Türkiye degilde Kürdistan yada Kürdiye olsaydi ve türklerin insanca haklari kürtler tarafindan yasaklansaydi türk dili kültürü yasaklansaydi acaba Türkler ne yapardi??? bu yorumu okuyan her türk elini vijdanina koysun ve oyle konussun. Ne yapardi türkler? herseye sessiz kalip kürtler ne derse onumu yapacakti yoksa simdi kürtlerin yaptigini, yapip her alanda var gücüyle mücedele mi ederdi.?

      Yanıtla (0) (3)
    • Ali Osman02 Ekim 2012 Salı 07:08Cevap

      Handan Cebe'ye yazacağım cevaplar var ama tüm kurallarına uyduğum halde bu sitenin editörü düşüncemi yayınlamıyor. Ben de Handan Cebe'ye başka platformlarda cevap veriyorum zaten.

      Not: Sayın ziyaretçi mesela hangi yorum... Lütfen yayınlanmamış bir yorumunuzu tam olarak buraya yazar mısınız?...

      Yanıtla (0) (0)
    • funda turan02 Ekim 2012 Salı 09:23bilgi

      Türkler anadoluya geldiginde kürtler bizans fars ikileminde kalmis iranin kuzeyinde dar bir bölgede yasiyorlardi ve bagimsizlik falan söyle dursun varoluslari dahi tehlikede idi, türk ordulari dogu romayi dagitinca türklerin yaninda yayildilar anadoluya. Inanmayan acip bernard lewisi , jan paol rox ´u acip okuyabilir. Kendi kendine uyduruk tarih yazmakla olmaz bu isler, dünya tarihi ortada acip okuyun.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman02 Ekim 2012 Salı 11:44Cevap-2

      Sayın editör, sadece bir tane yorumum yayınlanmadı. Çok düşündüm ama içeriğini hatırlayamadım. Bu iddiamı ispata davet edileceğim aklıma gelmemişti. Bundan sonra "kurallara uygun" ama yayınlanmayan yorumumu unutmayacağım.

      Handan Cebe'ye şunu hatırlatmak istemiştim: "Meydan muharebeleri" devam ediyor, sonucunu hep beraber göreceğiz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman02 Ekim 2012 Salı 12:08Gerçek Bilgi

      Alparslan "müslüman" kimliğiyle geldi. İttihat ve Terakki ile M.Kemal "türk" isimli "müslüman" kimliğiyle. (bkz.İsmet Özel) Gerçek şu ki Anadolu'ya türkler 1980'de Kenan Evren komutasında geldiler.

      Sonucu hep beraber göreceğiz.

      Yanıtla (0) (1)
    • Berhan Kara02 Ekim 2012 Salı 12:39bedel

      1071 malazgirtte bir gedik acip girdik bu topraga yurt dedik, bedel ise bedelini ödedik, bu memleket bizim can ocagimiz. Bedeli sayisiz sehid olmus can, bedeli topragi al eyleyen kan, ne isterse verdik bizden bu vatan, bu memleket bizim can ocagimiz. Bu ülkeye neden Türkiye denmis ? bu isim bu yere göktenmi inmis, nedeni apacik, bedel ödenmis, bu memleket bizim can ocagimiz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman02 Ekim 2012 Salı 13:27Gerçek Bilgi-2

      Anatolia ve Kurdistan 1000'li yıllardan itibaren "müslüman" toprağıydı. Ancak Kenan Evren önderliğinde türkler son 6500 yılın en büyük hatasını yapmışlardır. Anatolia ve Kurdistan'ın tamamına el koyma, alenen işgal etme kararı.



      Buna batlı devletler ve hatta tüm dünya hilafetin ilgası, misak-ı milli'den vazgeçme vs bir takım tavizler karşılığında destek verdi. Karda yürürken çıkardıkları ayak sesleriyle müsemma Kürtler hariç. :))

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman02 Ekim 2012 Salı 13:33Gerçek Bedel

      "Bedel" ödendi mi acaba gerçekten ? :))

      1980'de başlayan alım-satım görüşmeleri devam ediyor hala. Bakalım Kürtler nasıl bir bedel istiyorlar vatanları karşılığında.

      Yanıtla (0) (0)
    • moeztas02 Ekim 2012 Salı 18:00Bu topraklara...

      ...Türkiye adını veren ne Türklerdir ne de burada yaşayan diğer kavimler. Bu ismi Batılılar vermişlerdir. Osmanlılar zamanında bile bu toprakların adı Türkiye olarak geçer Batılı kaynaklarda. Sonra, bu topraklarda yaşayan Oğuz boyları kavimler de kendilerini Türk olarak değil "Müslüman Milleti" olarak adlandırmışlardır. Bu nedenle Atatürk'ün "Ne mutlu Türk'üm diyene" sözünü tekrar tekrar okumanızı tavsiye ederim...

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman03 Ekim 2012 Çarşamba 07:03İsim Babamız Batılılar :))

      E bağalım bu ülkede yaşayan halkların tamamı "ne edek ismimizi vermişler, başımız gözümüz üstüne" diyecekler mi.

      Bu batılıların isim koyma hakkı nereye kadar kardaşım ?? Bazılarımıza Hans ya da Corc ismi de koyabilirler mi mesela ??

      Yanıtla (0) (0)
    • Handan cebe03 Ekim 2012 Çarşamba 12:03batililar

      batililar keyfinden vermemistir beyfendi .. 15 tane meydan savasi kazanmisizdir onlarin bu ismi vermesi icin. Meydan savasi ayri birseydir, ordular acik arazide karsilasirlar ve kozlarini paylasirlar, biri yener digeri yenilir ve ceker gider. Meydan savasi kurmadanda kimseye devlet kurdurmazlar, belki Abd gibi birileri gelir bir devletcik kurar barzaniye verir ama onuda sonra geri alir zamani gelince.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman03 Ekim 2012 Çarşamba 13:30Meydan Savaşı

      Demiştim zaten hanfendi, o zaman 1980'den beri devam eden meydan savaşlarının sonucunu hep beraber bekleyeceğiz.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman03 Ekim 2012 Çarşamba 13:36Meydan Savaşları

      Bakalım 1980'de başlayan bu meydan savaşları sonucunda bizim kendi kendimize koyacağımız yeni isim ya da isimlere batılı "isim babalarımız" itiraz edebilecekler mi?? :))

      Yanıtla (0) (0)
    • Handan cebe04 Ekim 2012 Perşembe 10:53yani

      Ali Osman bey , meydan savasi 30 sene surmez , kisa surede olur ve mertce olur, ya düello gibi birseydir, ya kazanir ya kaybedersin, pusu kurarak, uzaktan kumandali mayinlarla falan olmaz, yapanin eline birseyde gecmez, nitekim gecmemistirde, en tepedeki zindanindadir ve ergenekona calismaktadir, örgütüde taseronluk yapmaktadir.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman05 Ekim 2012 Cuma 12:58100 yıl da sürer

      Bu çağdaki meydan savaşları farklıdır. Her iki taraf da pusu kuruyor. Aha Şemdinli orada, Kandil orada. Kandil 10 yıldır orada. Oradaki bir meydan savaşında birileri "sıvışmasıyla" övündü.

      Ya da taraflar kılıç ve kalkanları kuşansın 30'ar bin kişi Malazgirt ovasında bir milenyum meydan savaşı yapsın.. :))

      En tepedeki varsayalım Ergenekoncuların baş yöneticisi de olsa, Kürt milleti kararını vermiştir: Serbest kalacak ! Hiçbir şey bu kararı deği

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman05 Ekim 2012 Cuma 13:08Taşeron !

      Şöyle söyleyelim, hangi taraf tam bir taşeron gibi hareket ediyorsa Allah onu kahresin. Siz de "amin" derseniz buna mesele kalmaz.

      Yanıtla (0) (0)
    • şoreş06 Ekim 2012 Cumartesi 11:55barış

      Savaşmak isteyen savaşsın bu ülkede bazı kimliklerin halkarının verilmesinde sorunlar varsa bu çözülmelidir ve verilmelidir o kadar bunun sonu yok.yok ille de ben vermem diyen varsa o gidip savaşsın

      Yanıtla (0) (0)
    • KAAN10 Ekim 2012 Çarşamba 16:56KENDİNDE DEİLDİ HERALDE

      zaten problem burada. herşeyin değiştirilmeye çalışılması yani dil özgürlüğü var bu ülke de artık okullarda da bu dil kullanılabilecek daha ne. şimdi de ülkenin ismini değiştirmeye çalışılıyor ki değişince bitecek mi hayır. bu kadını nasıl çıkartıyorlar ben şaşıorum ve cnn ni kınıyorum

      Yanıtla (0) (0)
    • Ali Osman11 Ekim 2012 Perşembe 21:21Özgürlük

      Edirne'den Kerkük'e ülkemizin adı Kürdistan olmalı. Resmi dilimiz Kürtçe olmalı. Okullarda Türkmence anadilde eğitim serbest olmalı. Gerçek barışa bu şartlarda ulaşılır. Gerçek şu ki aslında hepimiz Kürdüz.

      Yanıtla (0) (0)
    • barış bey13 Ekim 2012 Cumartesi 15:12allah demişki

      adil olun, müslüman iki grup savaştaysa araya girin hakı söyleyin bence Kürdistan Türkiyenin bir Eyaleti olsun kimse ölmesin vatan gene bizimdir yıpratmayalım birbirimizi yarınlarımız için

      Yanıtla (3) (0)
    • Ali Osman13 Ekim 2012 Cumartesi 20:17Olamıyor

      Kürdistan bu ülkenin bir eyaleti olamıyor. Zira üst kültür Kürt. Bu sebeple Türkmenya Kürdistan'ın bir eyaleti olmalıdır. Adil olan da budur.

      Yanıtla (0) (0)
    • cüneyt16 Ekim 2012 Salı 19:44konu anlaşılamamış

      anlatmak istenilen şeyi kürt ve türk yorumcular ne kadar saptırmış.ülkenin adı türkiye olmasaydı daha barış altında yaşardık diyor atıyorum mesela anadolu devleti.veya x veya y devlet ismi yani ülkede yaşayan sadece bir ırka hitap etmemeli demek istemiş.türkiye olmuş kürt karşı kürdiye olsa türk karşı olur

      Yanıtla (0) (0)
    • cüneyt16 Ekim 2012 Salı 19:48devamı yorum

      aslında sorun ilk anayasa yapıldıgında ülkenin adı birleşik anadolu devleti olsa bu ülkenin asli unsurları türk kürt vb olarak girmiş olsaydı şimdi ne bu sorunlar olurdu ne bu karmaşa.her zaman düşünmüşümdür bende bu konuyu.her ne kadar türk olsamda empati kurabiliyorum.faşistlikle sınırlarla emperyalist düşünceyle hak gaspıyla bir yere varılmaz olan insanlıga halklara oluyor yazık valla

      Yanıtla (0) (1)
Diğer Haberler
  • Ekşi Sözlük’e erişim engeli kaldırıldı03 Mart 2023 Cuma 10:13
  • Ekşi Sözlük'e erişim engeli getirildi22 Şubat 2023 Çarşamba 11:28
  • Şahan Gökbakar'dan 'sesi kısan' TRT Haber'e tepki11 Şubat 2023 Cumartesi 22:47
  • Sözcü TV yayın hayatına başlıyor21 Ocak 2023 Cumartesi 12:38
  • Halk TV'de üst düzey istifalar07 Ocak 2023 Cumartesi 23:01
  • RTÜK’ten kanallara ‘Kılıçdaroğlu’ cezası30 Mayıs 2022 Pazartesi 13:43
  • TV100'den Metin Özkan kararı23 Şubat 2022 Çarşamba 17:11
  • VOA’dan RTÜK kararına itiraz: Tek amacı sansür uygulamak23 Şubat 2022 Çarşamba 15:40
  • Rusya Deutsche Welle'yi yasakladı03 Şubat 2022 Perşembe 18:28
  • RTÜK’ten TELE1 ve FOX TV’ye ceza24 Ocak 2022 Pazartesi 15:21
  • ÖNE ÇIKANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0532 261 34 89